• Anonym (My)

5 dagar tidig mens/sparsam. Könssjukdom?

Brukar ha 27-28 dagars menscykel.

Sista mens 8/11 
    Fick mens 1/12.
    Oskyddat sex 14/11 samt 17/11.

Mindre flöde än normalt/inga klumpar
    Efter dag 4 ingen binda på natten och mest stänk blödningar, ljusrosa/brunt.

Dag 7 fick jag ljusrosa på pappret imorse.
    Svullen mage (går ej knäppa byxorna), lätt molvärk.

Vad tror ni? Börjat tänka om de är klamydia/könssjukdom?

Någon som känner igen sig lr är kunnig på sånt här?

• Svar på tråden 5 dagar tidig mens/sparsam. Könssjukdom?
  • Anonym (Diavolina)

Jag skulle faktiskt boka tid hos gyn/barnmorska om jag var du.. har själv struntat i saker som jag borde sökt för...gjort en abort efter v.12 bl.a...

• Anonym (Kim)

För det första - oskyddat sex. TVÅ gånger! Hur tänkte du nu om det inte var i syfte att bli gravid. 

Köp ett gravtest och beställ provkit för STD via 1177 om du inte vill ta kontakt med ungdomsmottagningen eller barnmorska. Det där behöver du kolla upp. Fundera också på bättre preventivmedel och ffa att du ser till att använda det. Den du ligger med har självklart lika stort ansvar också.  

• Anonym (My)
    Anonym (Kim) skrev 2023-12-09 07:22:33 följande:

För det första - oskyddat sex. TVÅ gånger! Hur tänkte du nu om det inte var i syfte att bli gravid. 

Köp ett gravtest och beställ provkit för STD via 1177 om du inte vill ta kontakt med ungdomsmottagningen eller barnmorska. Det där behöver du kolla upp. Fundera också på bättre preventivmedel och ffa att du ser till att använda det. Den du ligger med har självklart lika stort ansvar också.  

Tack för svar. Absolut, jag vet lch håller med. Har bokat tid för cellprov då tas även test för könssjukdomar. Jag år kanske naiv men är 39år så risken för graviditet känns långt borta. 
    Mest fundersam över vad de beror på och om någon känner igen sig...
  • Anonym (My)
    Anonym (Diavolina) skrev 2023-12-08 17:44:47 följande:

Jag skulle faktiskt boka tid hos gyn/barnmorska om jag var du.. har själv struntat i saker som jag borde sökt för...gjort en abort efter v.12 bl.a...

Känner du igen dig i det jag skriver? Har kontaktat barnmorska, ska fit snart.
  • Anonym (Kim)

Det förändrar saken.  Din ålder alltså. Risken för graviditet har drastiskt sjunkit. Men det därmed oskyddat sex är inte bra oavsett ålder. Nu framgår det inte om du lever i fast relation eller om du dejtar friskt. Då är det kondom som gäller för i första hand smitta och i andra hand graviditet. Bra du ska på koll. 

Svar på tråden 5 dagar tidig mens/sparsam. Könssjukdom?