• Anonym (Ts)

Någon annan som fått smäll i bakhuvudet och har bestående problem?

För 4 år sedan så fick jag en ordentlig jäkla smäll i bakhuvudet av en person. Blev nästan som en whiplash och sen dess har jag problem men intensiv smärta på höger sida av bakhuvudet/nacke (där jag blev träffad) till och från. Den framträder väldigt tydligt när jag är spänd och har ångest. Det är sån vidrig smärta att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag har alltid haft ångest men innan olyckan har jag aldrig känt det här typen av smärta i huvudet så smällen måste ha triggat igång något.

Nu till sak. Är det någon här som har eller har haft något liknande och som hittat ett bra hjälpmedel? Någon medicin eller kanske någon massör/kiropraktor som lyckats få bort smärtan?

• Svar på tråden Någon annan som fått smäll i bakhuvudet och har bestående problem?
  • Anonym (My)

Vad säger de läkare du varit hos?

• Anonym (Ts)
    Anonym (My) skrev 2023-12-08 11:52:02 följande:

Vad säger de läkare du varit hos?

Har gjort magnetröntgen som inte visade något så jag har fått till mig att det är stresshuvudvärk. Men jag har ju varit stressad innan olyckan och det var efter olyckan jag fick denna värk som blir mer intensiv om jag mår dåligt/är stressad/ångest osv. 
  • Anonym (trasig)

Jag har problem med nacken efter diverse häst och bilolyckor. Det som hjälper är en bra naprapat

• Anonym (Ts)
    Anonym (trasig) skrev 2023-12-08 16:22:35 följande:

Jag har problem med nacken efter diverse häst och bilolyckor. Det som hjälper är en bra naprapat

Hur känns din smärta? Svårt att beskriva säkert, jag kan knappt förklara min. Men jag har ont i på högra sidan av bakhuvudet i höjd med örat. Har som en bula där och det känns som smärtan är lokaliserat vid den. Det trycker och ömmar och strålar ner lite mot nacken, känner mig stel. Men som sagt, visar sig pm jag är spänd, ångest, oro osv 
  • Anonym (Ts)

Bild från google. Ringen är där jag har ont
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Ts) skrev 2023-12-08 16:29:06 följande:
    Hur känns din smärta? Svårt att beskriva säkert, jag kan knappt förklara min. Men jag har ont i på högra sidan av bakhuvudet i höjd med örat. Har som en bula där och det känns som smärtan är lokaliserat vid den. Det trycker och ömmar och strålar ner lite mot nacken, känner mig stel. Men som sagt, visar sig pm jag är spänd, ångest, oro osv 
    Svårt att beskriva, ibland orkar jag knappt hålla upp huvudet, eller är väldigt stel och spänd och får huvudvärk, ibland värker det ensidigt ibland är det hela vägen från axlarna. Jag tycker du ska gå till en bra naprapat. Läkare är helt värdelösa tyvärr. De gör ju ingen som helst nytta med fysiska skador tyvärr. Vart bor du?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (trasig) skrev 2023-12-11 14:57:25 följande:
    Svårt att beskriva, ibland orkar jag knappt hålla upp huvudet, eller är väldigt stel och spänd och får huvudvärk, ibland värker det ensidigt ibland är det hela vägen från axlarna. Jag tycker du ska gå till en bra naprapat. Läkare är helt värdelösa tyvärr. De gör ju ingen som helst nytta med fysiska skador tyvärr. Vart bor du?
    Mellan Linköping och Norrköping. 
  • Anonym (trasig)

okej, då har jag inget tips om naprapat men gör en bra research för att hitta någon duktig

Svar på tråden Någon annan som fått smäll i bakhuvudet och har bestående problem?