• Anonym (artificiell dumhet)

Ser AI-tjejer bättre ut än riktiga?

Inom tre år kommer AI vara smartare än världens smartaste människa enligt Elon Musk. Redan idag kan vem som helst använda AI-tjänster för att designa en tjej efter sina önskemål.

Den stora frågan är när robotarna kommer bli lika smidiga som AI är smart. Det stora hindret som gör att kvinnor inte kan ersättas är att dagens robotteknik är på tok för stelbent och klumpig. Det intellektuella finns redan där dock. AI-bots går att hålla konversationer med på samma nivå som en riktig kvinna idag.

Tycker ni att denna AI-tjej ser bättre ut än en riktig? Naturligtvis handlar det mycket om tycke och smak.

Och alla ni som säger att man inte kan ersätta riktiga kvinnor: forskning pågår redan för att tillverka artificiella livmödrar. Och när DNA-tekniken kommer längre kommer man kunna skapa barn som är skräddarsydda med ett visst utseende och viussa egenskaper

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser AI-tjejer bättre ut än riktiga?
  • Anonym (U)
    Anonym (Knappast!) skrev 2023-12-10 17:35:21 följande:
    Varför bara AI kvinnor och att kvinnor bli överflödiga?
    Det skulle ju bli exakt samma med ditt resonemang med AI män, män skulle bli lika överflödiga eller tror du bara att det skulle finnas AI kvinnor och inte AI män?

Men jag tror inte att flesta vill ha en AI robot utan vill ha en person med äkta känslor, män och kvinnor har alltid och kommer alltid att dras till varandra.
    AI kan vara ett komplement men kommer inte ersätta riktiga personer med äkta känslor, vem vill ha en programmerad robot som livspartner.
    Det kommer knappast dom flesta varken kvinnor eller män välja.

Har du aldrig älskat och blivit älskad av en kvinna? skulle du välja en konstgjord person utan äkta känslor framför en riktig person?
    Gäller det även vänner? inga riktiga vänner utan robotar? 
    Släkt? robotar som inte tycker om dig på riktigt? 

Nej ett komplement men ersätta nej det tror inte jag så många kommer  många skulle välja.
    De flesta gillar att umgås både med kvinnor och män.
    Så hur förklarar du den stora ökningen av singlar, minskningen av barnafödande och ökningen av skilsmässor? Oavsett kultur. Jag tror inte alls män och kvinnor dras till varandra, utan hittills har vi stått ut med varandra pga nödvändigt ont.
  • Anonym (...)

Synd att du la in en så fånig omröstning, annars hade frågan (om robotar i stället för mänskliga partners) varit intressant att diskutera. Jag kan faktiskt förstå att det alternativet kan vara lockande, dels för att många har svårt att träffa människor av det motsatta könet överhuvudtaget, dels för att de har svårt att få kontakt med dem de ändå träffar, och dels för att urvalet är så pass dåligt som det är. De flesta människor är ju inte särskilt attraktiva, intelligenta, kärleksfulla, okomplicerade, lätta att leva med, trogna, pålitliga... Attraktiviteten minskar sedan dessutom snabbt med tiden. 

Som sagt, jag kan förstå att tanken på en perfekt partner som alltid är villig när man själv är det (men inte tjatar eller försöker tilltvinga sig det när man inte är villig), aldrig är sur eller elak eller bråkig, som man inte behöver vara rädd för att bli slagen av, som inte åldras och blir tjock och slapp och oformlig i kroppen, och som man först och främst slipper bli bedömd och kanske ratad av och som aldrig kan lämna en... kan vara lockande. 

Om alternativen är a) att vara olycklig ensam och b) att vara åtminstone halvlycklig med en robotpartner, så varför skulle folk inte få välja alternativ b - när och om det blir möjligt? Ni som är emot det, bör i så fall ställa upp som sexpartners och pojk- och flickvänner för de ofrivilligt ensamma, så att de får riktigt mänskligt sällskap och slipper vara ensamma.

• Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2023-12-10 17:38:08 följande:
    Så hur förklarar du den stora ökningen av singlar, minskningen av barnafödande och ökningen av skilsmässor? Oavsett kultur. Jag tror inte alls män och kvinnor dras till varandra, utan hittills har vi stått ut med varandra pga nödvändigt ont.
    Såklart att män dras till kvinnor och kvinnor dras till män, men att sedan få det att stämma så att den du dras till är samma person som dras till dig - är ju nästan omöjligt. Och även när det lyckas, så blir man oftast besviken efter ett tag. 
  • Anonym (Raptor)
    Anonym (...) skrev 2023-12-10 17:41:07 följande:

Synd att du la in en så fånig omröstning, annars hade frågan (om robotar i stället för mänskliga partners) varit intressant att diskutera. Jag kan faktiskt förstå att det alternativet kan vara lockande, dels för att många har svårt att träffa människor av det motsatta könet överhuvudtaget, dels för att de har svårt att få kontakt med dem de ändå träffar, och dels för att urvalet är så pass dåligt som det är. De flesta människor är ju inte särskilt attraktiva, intelligenta, kärleksfulla, okomplicerade, lätta att leva med, trogna, pålitliga... Attraktiviteten minskar sedan dessutom snabbt med tiden. 

Som sagt, jag kan förstå att tanken på en perfekt partner som alltid är villig när man själv är det (men inte tjatar eller försöker tilltvinga sig det när man inte är villig), aldrig är sur eller elak eller bråkig, som man inte behöver vara rädd för att bli slagen av, som inte åldras och blir tjock och slapp och oformlig i kroppen, och som man först och främst slipper bli bedömd och kanske ratad av och som aldrig kan lämna en... kan vara lockande. 

Om alternativen är a) att vara olycklig ensam och b) att vara åtminstone halvlycklig med en robotpartner, så varför skulle folk inte få välja alternativ b - när och om det blir möjligt? Ni som är emot det, bör i så fall ställa upp som sexpartners och pojk- och flickvänner för de ofrivilligt ensamma, så att de får riktigt mänskligt sällskap och slipper vara ensamma.

Jag känner inför det där som jag känner inför de som inte klarar av mänskliga relationer och därför har djur istället, som de beter sig lätt mentalsjukt med och kallar för "min bääääbith" i varannan mening.

Man tänker: "Okej, så du klarar inte ens av utmaningen att en varelse i ditt hushåll kan säga emot dig och kan ha andra åsikter om vad ni ska ha till middag, utan du vill ha allting förenklat och alltid få din vilja igenom som en treåring". 

Ja, det kanske behövs sådana kryckor för de som är dåliga på förhandling och socialt samspel, men det är inget som en högfungerande person skulle ägna sig åt.

Män med AI-partner = manliga motsvarigheten till crazy cat lady
  • Anonym (Knappast!)
    Anonym (U) skrev 2023-12-10 17:38:08 följande:
    Ja du då lever bland helt olika sorters personer i olika världar.
    Jag lever i en värld med min sambo och barn, trevliga vänner av både könen som vi tycker om att umgås med liksom släkt av både könen och vi gillar även att umgås med kollegor av både könen.
    Jag upplever inte alls att man leva åtskilt åt.
    Herregud om du hade barn skulle du inte vilja leva tillsammans med en dotter för att hon var av kvinnligt kön?
    Nej folk vill ha bägge könen runt sig.
    Ytterst få vill bara umgås med det ena dvs sitt eget kön.
    Känner faktiskt ingen!
  • Anonym (...)
    Anonym (Raptor) skrev 2023-12-10 17:51:39 följande:
    Jag känner inför det där som jag känner inför de som inte klarar av mänskliga relationer och därför har djur istället, som de beter sig lätt mentalsjukt med och kallar för "min bääääbith" i varannan mening.

Man tänker: "Okej, så du klarar inte ens av utmaningen att en varelse i ditt hushåll kan säga emot dig och kan ha andra åsikter om vad ni ska ha till middag, utan du vill ha allting förenklat och alltid få din vilja igenom som en treåring". 

Ja, det kanske behövs sådana kryckor för de som är dåliga på förhandling och socialt samspel, men det är inget som en högfungerande person skulle ägna sig åt.

Män med AI-partner = manliga motsvarigheten till crazy cat lady
    Fast det måste du väl veta, att världen är full av olyckliga äktenskap och samboförhållanden? Kvinnomisshandel, sextvång, påtvingad sexlöshet, ekonomisk misshandel, rädsla för att lämna på grund av risken för vårdnadstvist (som man kanske kommer att förlora)?

Det handlar inte om olika åsikter om vad man ska ha till middag. Sådant går att lösa; man kan kanske ha en kastrull med ris eller potatis som båda äter, och så var sin kastrull/stekpanna med önskat protein. 
  • Anonym (Raptor)
    Anonym (...) skrev 2023-12-10 18:31:05 följande:
    Fast det måste du väl veta, att världen är full av olyckliga äktenskap och samboförhållanden? Kvinnomisshandel, sextvång, påtvingad sexlöshet, ekonomisk misshandel, rädsla för att lämna på grund av risken för vårdnadstvist (som man kanske kommer att förlora)?

Det handlar inte om olika åsikter om vad man ska ha till middag. Sådant går att lösa; man kan kanske ha en kastrull med ris eller potatis som båda äter, och så var sin kastrull/stekpanna med önskat protein. 
    Ja, och det finns en risk att man krockar varje dag när man sätter sig i en bil också.

Men alla bilar krockar inte och det finns vissa möjligheter att skydda sig genom försiktigt beteende även där.

Att inte ens våga ta körkort ser inte jag som ett alternativ, men för andra kanske det är så.
  • Anonym (V)

Jag ser fram emot en AI-man som kan göra allt hushållsarbete så att jag kan ha en mer avkopplande fritid. Och att han kan tillfredsställa mig sexuellt på exakt rätt sätt.

• Anonym (U)
    Anonym (V) skrev 2023-12-10 19:48:45 följande:

Jag ser fram emot en AI-man som kan göra allt hushållsarbete så att jag kan ha en mer avkopplande fritid. Och att han kan tillfredsställa mig sexuellt på exakt rätt sätt.

Allt det där kommer att komma. Det är det många här inte insett än. I framtiden kommer vi inte behöva andra människor i nära relationer.
  • Anonym (?)

Jag hoppas att detta är det dummaste jag någonsin hört i hela mitt liv.

• Anonym (orka)
    Anonym (?) skrev 2023-12-10 20:21:47 följande:

Jag hoppas att detta är det dummaste jag någonsin hört i hela mitt liv.

Kvinnors naturliga reaktion på att bli meningslösa eller utbytta är naturligtvis att försöka stämpla AI som något hemskt. Men saker och ting förändras. Förr i tiden gifte man sig pga att binda ihop olika familjer, och barn sågs som arbetskraft. Idag gifter sig folk pga av kärlek (vilket är anledningen till att så många skiljer sig) och barn ses som en belastning (vilket är anledningen till att många väntar länge innan de skaffar).

Det kommer inte finnas några incentiv för män och kvinnor att bilda par i framtiden.
  • Anonym (Knappast!)
    Anonym (orka) skrev 2023-12-12 07:19:46 följande:
    Kvinnors naturliga reaktion på att bli meningslösa eller utbytta är naturligtvis att försöka stämpla AI som något hemskt. Men saker och ting förändras. Förr i tiden gifte man sig pga att binda ihop olika familjer, och barn sågs som arbetskraft. Idag gifter sig folk pga av kärlek (vilket är anledningen till att så många skiljer sig) och barn ses som en belastning (vilket är anledningen till att många väntar länge innan de skaffar).

Det kommer inte finnas några incentiv för män och kvinnor att bilda par i framtiden.
    Men varför skulle kvinnor bli mer meningslösa än män?
    om det nu skulle bli som du skriver så blir det ju lika för bägge könen.
    Producerar man AI kvinnor så producerar man även  ju AI män förstås.
    Lustigt att tro att bara den könet skulle bli meningslösa även om man resonerar som du.

Men folk kommer inte välja bort riktiga personer, men visst kan det vara något komplement för dom som är ensamma.

Varför skulle man skaffa barn med robotar?
    Då skulle människor vara utrotade efter ett par generationer.

Men varför tror du att bara kvinnor skulle bli utbytta och inte män om om nu AI tar över? eller kanske AI robotarna inte ens kommer att två kön utan ett för alla?

• Anonym (orka)
    Anonym (Knappast!) skrev 2023-12-12 10:23:13 följande:
    Men varför skulle kvinnor bli mer meningslösa än män?
    om det nu skulle bli som du skriver så blir det ju lika för bägge könen.
    Producerar man AI kvinnor så producerar man även  ju AI män förstås.
    Lustigt att tro att bara den könet skulle bli meningslösa även om man resonerar som du.

Men folk kommer inte välja bort riktiga personer, men visst kan det vara något komplement för dom som är ensamma.

Varför skulle man skaffa barn med robotar?
    Då skulle människor vara utrotade efter ett par generationer.

Men varför tror du att bara kvinnor skulle bli utbytta och inte män om om nu AI tar över? eller kanske AI robotarna inte ens kommer att två kön utan ett för alla?

Därför att män är det starkare och mer produktiva könet. I princip all kvinnans makt kommer från hennes sexualitet, och när den blir värdelös kommer inte kvinnor ha någon viktig funktion eller roll längre.

Sedan kan det absolut bli så att människan blir cyborger i framtiden, alltså en blandning av maskin och människa. Man har redan gjort lyckade försök med chipimplantat i hjärnan som hjälper folk att få tillbaka synen och liknande, och detta är bara början. I framtiden kanske alla människor kan få förbättrad syn, förbättrad hörsel, bli "supermänniskor" som kan producera långt mycket mer än dagens människor.

De som är skeptiska till AI är ofta de som inte förstår hur tekniken fungerar. Kan man använda AI för att förbättra den mänskliga hjärnan kan man skapa supermänniskor som orkar mycket mer, är mycket smartare osv.
  • Anonym (Bocken)

Framtiden ser mycket ljus ut.

Ser framför mig robotar/knulldockor som ser precis ut som riktiga 10-poängare. Så att man som "gubbe" kan ha 5-10st sådana i garaget. Man kan vid tillfälle ta fram 1-3st åt gången, en 22-årig mullig svart, en 20-årig lång vit och en 18-årig petite asiat, och ha sjukt bra sex. Sedan väljer man städprogrammet och blir serverad med öl samtidigt som de städar huset och tvättar bilen.

• Anonym (orka)
    Anonym (Bocken) skrev 2023-12-12 11:51:06 följande:

Framtiden ser mycket ljus ut.

Ser framför mig robotar/knulldockor som ser precis ut som riktiga 10-poängare. Så att man som "gubbe" kan ha 5-10st sådana i garaget. Man kan vid tillfälle ta fram 1-3st åt gången, en 22-årig mullig svart, en 20-årig lång vit och en 18-årig petite asiat, och ha sjukt bra sex. Sedan väljer man städprogrammet och blir serverad med öl samtidigt som de städar huset och tvättar bilen.

Hela poängen med AI är att ta bort begränsningar orsakade av vår biologi. Människor kommer bli mycket lyckligare, depression kommer utrotas mm.
Svar på tråden Ser AI-tjejer bättre ut än riktiga?