• Septemberpyre

    Utomkveds? Hcg stegring

    Hej alla (Förlåt för långt inlägg)

    Jag vet inte vad som händer med min kropp, kanske någon annan gått igenom samma sak eller har något tips och råd? 


    För 14 dagar sedan tog jag ett positivt grav-test. Har sedan dess följt utvecklingen på grav-testen och noterat att de har ökat väldigt långsamt (har två MA och tre friska grav bakom mig, är tyvärr testnarkoman). Fick dessutom en liten rosa flytning i veckan och tänkte att det är kört nu, och räknade med nytt missfall/MA. Eftersom jag räknar att jag är i vecka 6+0 nu så hade jag tänkt vänta med vul då det ändå är för tidigt att avgöra något. 


    Men så fick jag smärta inatt, vänster sida. Blev orolig för X så jag åkte in till gynakuten imorse och är nu än mer förvirrad. Läkaren säger då att jag har en tjock slemhinna, motsvarande graviditet v 4 ungefär. Men ser inget foster. Hon ser något misstänkt i vänster äggledare , men tycker det ser ut som ägglossningsrester. Hon är övertygad om att jag är i vecka 4. Hcg ligger på 190 och jag ska tillbaka i övermorgon för nytt prov. 


    Kan det stämma att jag är i vecka 4 när jag haft positiva grav-tester i 14 dagar nu?
    sista mens 27/10. Ägglossning ca 14-15/10. Räknar jag helt galet? Logiskt tänker jag att det är kört men lever ju på hoppet efter läkarens bedömning. Nedan ser ni tester (typ varannan dag i 14 dagar). Visst borde de ökat mer om det va en normal graviditet?

  • Svar på tråden Utomkveds? Hcg stegring
  • Cookee

    Sådär såg mina tester ut när jag hade utomkveds. Jag fick ont på ena sidan i v 5+3, då såg de bara förtjockad slemhinna och såg inget på äggledarna, 

    om det var två veckor sedan du plussade är det ju helt omöjligt att du är i vecka 4 nu. Du måste vara minst 5+0, förmodligen lite längre.

    jag hade nog litat på min magkänsla om jag var du, särskilt med ensidig smärta. Men kan ju vara ett vanligt missfall också såklart. Men dom ska väl följa hcg med nytt prov om ett par dagar? Åk in till gynakuten om du får ont igen! 

  • Septemberpyre

    Tack snälla för ditt svar. Jag läste av någon annan här som upplevt samma sak, att utomkveds är svåra att se såhär tidigt, och att det är därför de inte kan bekräfta att det är det. Men synd att en gynekolog inte kan säga det. Magkänslan säger att det är så, och nu återstår bara att se vilken behandling som krävs :( 

    Hoppas det gått bra för dig efter det!

Svar på tråden Utomkveds? Hcg stegring