• toughshit

    Antagning VT2024

    Här kan vi som sökt till universitet inför vårterminen 2024 samlas och följas åt vid antagningen :)

    Imorgon den 11 dec kommer första antagningsbeskedet. 


    Hur många (mer än jag själv) väntar ivrigt? 😬


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Svar på tråden Antagning VT2024
  • toughshit

    Är det nån som vet/hört något om hur ofta reservplatserna uppdateras? Eller gör dom det kanske först efter den 18 dec? 


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Snelhäst
    toughshit skrev 2023-12-11 18:52:50 följande:
    Det undrade jag också först, men när jag scrollade ner så var alla meddelanden som jag har fått där som var märkta med 1, 2 och 3 😊
    hm hänger fortfarande inte med, laddar upp bild för klarhet :) 
    toughshit skrev 2023-12-11 18:55:14 följande:

    Är det nån som vet/hört något om hur ofta reservplatserna uppdateras? Eller gör dom det kanske först efter den 18 dec? 



    Jag tror man får veta efter 18:e dec och inte tidigare. :) 
  • Cajjanh

    Jag hamnade som reserv. helt ok reservplats men är inte jättemånga platser i urvalsgruppen jag är med i (17 antagna står det) 

  • Cajjanh
    toughshit skrev 2023-12-11 18:55:14 följande:

    Är det nån som vet/hört något om hur ofta reservplatserna uppdateras? Eller gör dom det kanske först efter den 18 dec? 


    18e december? Är det inte 21 december man får veta angående urval 2? Är första gången jag söker något så har dålig koll hur det funkar ☺️
  • toughshit
    Cajjanh skrev 2023-12-11 21:14:49 följande:
    18e december? Är det inte 21 december man får veta angående urval 2? Är första gången jag söker något så har dålig koll hur det funkar ☺️
    18 dec är sista svarsdag.. Jo du har rätt i att andra urvalet är 21 dec. Jag tänkte nog lite fel 
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • toughshit
    Snelhäst skrev 2023-12-11 19:04:10 följande:
    //hm hänger fortfarande inte med, laddar upp bild för klarhet :) 
    toughshit skrev 2023-12-11 18:55:14 följande:

    Är det nån som vet/hört något om hur ofta reservplatserna uppdateras? Eller gör dom det kanske först efter den 18 dec? 



    Jag tror man får veta efter 18:e dec och inte tidigare. :) 
    Ja, precis och när jag scrollar längre ner på den sidan så står det ?Program-/kursmeddelande? med markeringarna 1 2 och 3. Det står ovanför mina kontaktuppgifter som är allra längst ned
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Cajjanh
    toughshit skrev 2023-12-11 21:20:44 följande:
    18 dec är sista svarsdag.. Jo du har rätt i att andra urvalet är 21 dec. Jag tänkte nog lite fel 
    Okej, då är jag med! Så då får man vänta till 21/12 för nytt besked då.. just nu känns det som en oändligt lång tid 
  • toughshit
    Cajjanh skrev 2023-12-11 21:46:36 följande:
    Okej, då är jag med! Så då får man vänta till 21/12 för nytt besked då.. just nu känns det som en oändligt lång tid 

    Jaaaa jag håller med. 


    Jag har en provanställning just nu också med 1 månads uppsägningstid, så vill verkligen i så fall komma in senast i urval 2. Då blir jag ?fri? precis till kursstart


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Cajjanh

    Jag var på reserv 23 efter urval 1, är nu på reserv 8 efter urval 2. Hoppas hoppas att det kan gå ändå, men känns svårt ändå.. man får väl ingen mer uppdatering kring reservplats förrän man får besked att man kommit in? vet någon hur det går till, får man ett mejl, samtal eller liknande? 

  • toughshit

    Jag kom in!! 😃

    Hade reservplats 25 (BII) efter första urvalet


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Cajjanh
    toughshit skrev 2023-12-21 17:47:24 följande:

    Jag kom in!! 😃

    Hade reservplats 25 (BII) efter första urvalet


    Åh vad roligt! 😊 jag är också i BII gruppen, men är inte många platser alls där så kan nog bli att få göra hp till nästa termin för mig 
  • toughshit
    Cajjanh skrev 2023-12-21 19:12:51 följande:
    Åh vad roligt! 😊 jag är också i BII gruppen, men är inte många platser alls där så kan nog bli att få göra hp till nästa termin för mig 
    Håller tummarna att du kommer in 😊 Jag fick mail om att jag måste registrera mig i skolans system innan 8 januari, annars förlorar jag platsen. Bara hoppas att några inte vill regga sig där du har sökt :o och att folk hoppar av/inte vill gå
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Cajjanh
    toughshit skrev 2023-12-24 22:22:21 följande:
    Håller tummarna att du kommer in 😊 Jag fick mail om att jag måste registrera mig i skolans system innan 8 januari, annars förlorar jag platsen. Bara hoppas att några inte vill regga sig där du har sökt :o och att folk hoppar av/inte vill gå
    Ja ännu finns det hopp, det är ju ofta några stycken som hoppar av när terminen startat också. Det är väl typ 2 veckor in man kan bli antagen 😊 
Svar på tråden Antagning VT2024