• slimcharlesyes

    Bannad på Flashback, vill bli snäll på Famijeliv!

    Hej!

    Är tyvärr jättebannad på Flashback.

    Vill gärna sköta mig och tänkte plugga reglerna men alla länkar var stendöd. Har ni några regler i huvudet eller allmäna tips på hur man är städad här inne?

    Vad är förbjudet?

    Är personangrepp okej?

    Kan man surra om annat än barnfödsel?

    Är det okej att styra chey här?

    Kommer fylla på vid fler funderingar, har ett par ftågor som jag inte riktigt vågar ställa än.

    Allt gott så länge och ha en riktig pangkväll!

  • Svar på tråden Bannad på Flashback, vill bli snäll på Famijeliv!
  • Core
    Eurydike skrev 2023-12-13 18:57:16 följande:
    Ja, det är en tolkningsfråga, men jag måste ju skrämma våra nya medlemmar lite så de inte tror att vi har det alltför lugnt och skönt här 😱 Men av det du skriver är jag inte säker på att du tycker tvärt om? Det låter som att vi menar samma sak, alltså lugnare där och vildare här. I och för sig kan ju en strandpromenad vara hur äventyrlig som helst, beroende på strand och omständigheter, men jag föreställer mig ändå att den är ganska så behaglig 🤔
    Vi tycker lika !
  • slimcharlesyes

    Intressant. 

    Jag blir avstängd efter att jag länkar ett röstklipp där jag surrar om receptfria Imodium till nenne. Vilken regel bröt jag mot och varför blev jag aldrig upplyst om vilket regelbrott jag stampade på? Undrar såklart eftersom det inte är möjligt att läsa reglerna på denna sida. 

    Blev även uppmanad att läsa min mail för mer info (någon info alls), inget mail dök dock upp i min inkorg.

    Efter avstängningen så får jag ett pm av Mod där jag får beröm över att jag har påpekat att reglerna ligger offline. Passar då på att fråga vilka regler jag bröt mot samt en undran om det är möjligt att häva min avstängning pga. det samt att jag ej kan läsa mail som aldrig har skickats. Men inget svar eller någon mer info tillkommer.

    Antar att mina frågor passar ypperligt i denna tråd - var annars?

    Är förövrigt diagnosfri men jag ogillar starkt när folk blir tystade. Speciellt utan varken lagar, regler eller någon motivering bakom själva beslutet - såklart.

    Sammanfattning:

    Regler: Nej.
    Mail: Nej.
    Motivering: Nej
    Information: Nej.
    Återkoppling efter Mods egna kontakt: Nej.
    Avstängning: Ja.

    Bakom femton dubbla reglar, bakom femton dubbla lås...

  • callmepreggoornot

    Beröm för att påpekat att reglerna är offlineOskyldig Det är ingen nyhet för FL att deras regler inte går att nå men det är väl oväsentligt för någon som skryter om sina x antal avstängningar på FB där reglerna är vad jag gissar mycket tydligare


     


     

  • slimcharlesyes
    callmepreggoornot skrev 2023-12-14 16:18:22 följande:

    Beröm för att påpekat att reglerna är offlineOskyldig Det är ingen nyhet för FL att deras regler inte går att nå men det är väl oväsentligt för någon som skryter om sina x antal avstängningar på FB där reglerna är vad jag gissar mycket tydligare


     


     


    Men tjenare calle!

    Det var uppenbarligen en nyhet för Mod som pmade mig, tror du inte det? Jaja, ni alla känner till att reglern är offline, men inte Mod. Hur ska jag som färsking kunna ta till mig reglerna menar du?

    Ja, tråd skapades för att jag vill kunna luta mig mot reglerna men när det inte gick så skapades ju självklart tråden. Det behövs ju uppenbarligen. 
  • FillippaFL
    slimcharlesyes skrev 2023-12-14 16:09:46 följande:

    Intressant. 

    Jag blir avstängd efter att jag länkar ett röstklipp där jag surrar om receptfria Imodium till nenne. Vilken regel bröt jag mot och varför blev jag aldrig upplyst om vilket regelbrott jag stampade på? Undrar såklart eftersom det inte är möjligt att läsa reglerna på denna sida. 

    Blev även uppmanad att läsa min mail för mer info (någon info alls), inget mail dök dock upp i min inkorg.

    Efter avstängningen så får jag ett pm av Mod där jag får beröm över att jag har påpekat att reglerna ligger offline. Passar då på att fråga vilka regler jag bröt mot samt en undran om det är möjligt att häva min avstängning pga. det samt att jag ej kan läsa mail som aldrig har skickats. Men inget svar eller någon mer info tillkommer.

    Antar att mina frågor passar ypperligt i denna tråd - var annars?

    Är förövrigt diagnosfri men jag ogillar starkt när folk blir tystade. Speciellt utan varken lagar, regler eller någon motivering bakom själva beslutet - såklart.

    Sammanfattning:

    Regler: Nej.
    Mail: Nej.
    Motivering: Nej
    Information: Nej.
    Återkoppling efter Mods egna kontakt: Nej.
    Avstängning: Ja.

    Bakom femton dubbla reglar, bakom femton dubbla lås...


    Gissar att det var OT. Tråden handlar inte om Nennes Imodium, utan om FL:s regler. Privata konversationer passar nog bättre privat än via meddelanden på FL. OT-meddelanden tas bort.

    Men ja, förklaringar till varför verkar det vara sämre med här.
  • slimcharlesyes
    FillippaFL skrev 2023-12-14 16:24:30 följande:
    Gissar att det var OT. Tråden handlar inte om Nennes Imodium, utan om FL:s regler. Privata konversationer passar nog bättre privat än via meddelanden på FL. OT-meddelanden tas bort.

    Men ja, förklaringar till varför verkar det vara sämre med här.
    Även jag gissar också på det, med betoning på gissa.

    Ja verkligen sämre, även en lustig totallögn om att mer information finns att läsa på mailen. Antar att den funkar 9 av 10.
  • callmepreggoornot
    slimcharlesyes skrev 2023-12-14 16:23:19 följande:
    Men tjenare calle!

    Det var uppenbarligen en nyhet för Mod som pmade mig, tror du inte det? Jaja, ni alla känner till att reglern är offline, men inte Mod. Hur ska jag som färsking kunna ta till mig reglerna menar du?

    Ja, tråd skapades för att jag vill kunna luta mig mot reglerna men när det inte gick så skapades ju självklart tråden. Det behövs ju uppenbarligen. 

    Självklart vet FL om det, vem skulle annars tagit bort åtkomsten? Samma sak med att supporten inte svarar men adressen dit var kvar senast jag kollade. Inget nytt.


     


    Antar videon var om drogande vilket inte är ok men inte heller länka till personligt skit då det är reklam. Det är inte svårt att hålla sig borta från att bli bannad.


     


     

  • slimcharlesyes
    callmepreggoornot skrev 2023-12-14 16:28:25 följande:

    Självklart vet FL om det, vem skulle annars tagit bort åtkomsten? Samma sak med att supporten inte svarar men adressen dit var kvar senast jag kollade. Inget nytt.


     


    Antar videon var om drogande vilket inte är ok men inte heller länka till personligt skit då det är reklam. Det är inte svårt att hålla sig borta från att bli bannad.


     


     


    Hej! Såg i en tråd att du ville ha hjälp med att kunna läsa reglerna. Bra att du nämnde det för jag upptäckte nyss att länkarna inte funkar. Lämnar det vidare till teknik så man får fixa det. Mvh 

    Som du ser så är du mer upplyst än de som styr skeppet, om du talar sanning.

    Antar? Imodium är receptfritt.

    Ja, OT bör väl inte vara ok. Men då reglerna inte finns att läsa någonstans samt att noll information kommer in så trodde jag nästan på total anarki. Men det var fel.
  • Elsweyr94

    En del av problematiken är att de vill lägga noll pengar på FL men gärna håvar in reklamintäkter hur mycket det nu blir, men helkroppstråden med bondfrun som galleonsfigur är väl uppe i 3mil views typ?

  • slimcharlesyes
    Elsweyr94 skrev 2023-12-14 16:40:23 följande:

    En del av problematiken är att de vill lägga noll pengar på FL men gärna håvar in reklamintäkter hur mycket det nu blir, men helkroppstråden med bondfrun som galleonsfigur är väl uppe i 3mil views typ?


    Att det satsas helhjärtat och så fullständigt på reklam har även en färsking som undertecknad noterat. 😅
  • Tow2Mater

    Normal kutym är väl att läsa lite på ett nytt forum, och ta till sig en del av tonen, innan man dundrar på som en ångvält, och tjafsar med mod om regler. Undvik personliga påhopp och diskuterande om olagligheter och håll en respektfull ton - det kommer du långt med.

  • callmepreggoornot
    slimcharlesyes skrev 2023-12-14 16:34:32 följande:
    Hej! Såg i en tråd att du ville ha hjälp med att kunna läsa reglerna. Bra att du nämnde det för jag upptäckte nyss att länkarna inte funkar. Lämnar det vidare till teknik så man får fixa det. Mvh 

    Som du ser så är du mer upplyst än de som styr skeppet, om du talar sanning.

    Antar? Imodium är receptfritt.

    Ja, OT bör väl inte vara ok. Men då reglerna inte finns att läsa någonstans samt att noll information kommer in så trodde jag nästan på total anarki. Men det var fel.

    Ja, det är väl fullt normalt med lite enkla lögner. Reglerna och supporten har varit borta länge.


     


    Ja, inget som är receptfritt går att droga. Eller...

  • Elsweyr94

    Skönt att det inte bara är jag som vill sula pissiphonen i väggen varje gång reklam är över innehållet Cool

  • slimcharlesyes
    callmepreggoornot skrev 2023-12-14 16:45:38 följande:

    Ja, det är väl fullt normalt med lite enkla lögner. Reglerna och supporten har varit borta länge.


     


    Ja, inget som är receptfritt går att droga. Eller...


    Vila lögner pratar du om nu? Kräver du en skärmdump så får jag väl helt enkelt lösa det. Jag undrar själv vem som ljuger av dig eller Mod.

    Mitt röstklipp handlade om att Imodium inte strular med synapserna. Jag kan be om ursäkt om det var för mycket drogromantik.
  • slimcharlesyes
    Tow2Mater skrev 2023-12-14 16:45:34 följande:

    Normal kutym är väl att läsa lite på ett nytt forum, och ta till sig en del av tonen, innan man dundrar på som en ångvält, och tjafsar med mod om regler. Undvik personliga påhopp och diskuterande om olagligheter och håll en respektfull ton - det kommer du långt med.


    Sanningens ord.

    Jag har spanat in er och kommit fram till att jag förmodligen kommer att sticka ut en aning. Är det ett regelbrott alltså?

    Tjafsa med mods är det att svara på deras meddelande med två mycket enkla frågor?

    Inga personliga påhopp i sikte, heller inga olagligheter. Tack för det, vi får se hur långt!
  • Kosmos

    Du får skriva om det mesta på ett ordnat sätt. Har du liberala åsikter om blöjor då då kan man tyvärr åka ut.

Svar på tråden Bannad på Flashback, vill bli snäll på Famijeliv!