Auditanne skrev 2023-12-15 22:22:47 följande:
Men varför söka bekräftelse hos andra män när du redan har en? Vore det inte bättre om du jobbade lite på ditt självförtroende istället?
Jag menade inte att låta som en moralens väktare i mitt svar. Ville bara ge dig en realistisk bild av det hela.
De där shortsen är korta, visar mycket hud och ser lite billiga ut på så vis. En billig klädsel kommer sannolikt också att locka till sig billiga män som tänker med nåt helt annat än hjärnan.
Det är en bra fråga om bekräftelse. Jag har ett enormt behov av att bli sedd och klär jag mig normalt så tycker jag att jag ser ut som en förpubertal pojke. Kanske en pojke i kvinnokläder. Lite som de där figurerna i japanskt anime...könlös/androgyn. Kanske för att jag är så kort och smal. Allra värst nu på vintern med bylsig jacka och mössa. Men har jag åtsittande både upptill och nedtill, visar hud så tycker jag att jag ser bra ut. Jag är väldigt bekväm naken eller i bikini av den anledningen. Så det känns som att jag får välja mellan 3 saker, att se ut som en förpubertal pojke, att se ut som jag försöker klä mig som en tonåring eller en prostituerad. Av det väljer jag mittenalternativet.
Jag får ut mycket av min bekräftelse genom att min partner ger mig det, han är väldigt bra på det. Vi kan vara på en badstrand på sommaren och han tittar på min röv inte någon annans. Eller att vi ser nån film med en snygg brud i och han verkar helt obrydd om hennes utseende för det känns som han tycker jag är snyggare. Skarp kontrast mot andra män som verkar gilla att titta på alla kvinnor utom sin egen fru/flickvän... och jag gillar verkligen när han tittar på mig så. Jag gillar den här känslan av att vara tillsammans i sällskap och tänka att han är väldigt stolt över att jag är så ung och snygg (narcissism som spökar?) och att han kanske känner att han är världens lyckligaste man med mig.
Jag gillar att se lite billig ut...:D Ok, att kunna vara sexig utan att samtidigt följa mode eller behöva köpa dyra kläder. Kunna se ut som jag inte bryr mig om att jag är slasig men vara snygg ändå.
Mitt bekräftelsebehov när jag var singel var enormt. Jag har varit camgirl. Social media kan jag inte hantera pga uppmärksamhetsbehovet. Så min psykiatriker sa att det kanske är en bra sak om du slutar med social media, och hon hade rätt (Hon har rätt i det mesta, jag blir sur på henne ibland men när jag fått smälta så är hon så jäkla bra).