• Erik444

    Förstå tjejer och dejting?

    Har jag för bråttom? Jag nätdejtar som 50 årig man, ser väl okej ut, vältränad, lång, skärpt, välklädd, välbärgad  trevlig, social , många plus och får många kontakter och dejtar ofta, allt mellan 36-52 år. MEN, något skapar tveksamhet, det går inte vidare. Antingen dör det ut, eller klassiska svaret "jag vet inte vad jag vill eller känner" eller så skickas det bilder eller mess som jag ska bekräfta och gilla. Men får inte samma respons. Det känns som de har massor av bekräftelsebehov och jag är alltid artig och uppfyller behoven. Har jag för bråttom? Är jag för försiktig?  Ska det ta ett kvartal av messande o dejtande innan det kan bli något djupare? Eller är det så idag att det flörtas med 20 killar samtidigt och att inget duger till slut? Eller är självupptagenheten så stor idag att ett seriöst förhållande är för skrämmande? Eller är jag tråkig?

  • Svar på tråden Förstå tjejer och dejting?
  • Fjäril kär

    Kanske att svaret ligger i vilka du blir intresserade av och om dom verkligen matchar den faktiska verkligheten du erbjuder? Kompromissar du för mycket?   För dåliga/få/inga krav? Fel sorts krav?  Är du för allmän i ditt dejtade så ingen känner sig särskilt speciell och utvald? 

    Hur det än är så är den röda tråden genom alla dejter du själv. Och det är där du måste börja fundera. 

    En bra tumregel att förhålla sig till är att potential endast är en synonym för fel val. 

  • Erik444
    Fjäril kär skrev 2023-12-16 23:53:23 följande:

    Kanske att svaret ligger i vilka du blir intresserade av och om dom verkligen matchar den faktiska verkligheten du erbjuder? Kompromissar du för mycket?   För dåliga/få/inga krav? Fel sorts krav?  Är du för allmän i ditt dejtade så ingen känner sig särskilt speciell och utvald? 

    Hur det än är så är den röda tråden genom alla dejter du själv. Och det är där du måste börja fundera. 

    En bra tumregel att förhålla sig till är att potential endast är en synonym för fel val. 


    Japp, kompromissar och har inga superspecifika krav och är rätt så allmän. Det verkar funka för att få kontakt, men urvalet av skärpta kvinnor är litet, så det skulle skrämma bort många om jag går in på det jag gillar i livet. Inte ens en resa till Italien verkar intressera. Jag behöver nog supa på någon av bilderna, vara lite badboy, simpel och påflugen, visa tatueringarna och musklerna haha!! Kan vara ett problem att jag inte dricker så mycket. Visst fattar jag att jag är röda tråden, men försöker förstå vilka simpla klick-faktorer som får en kvinna att bli fortsatt intresserad. Är jag inte rough enough? 
  • Fjäril kär
    Erik444 skrev 2023-12-17 00:02:32 följande:
    Japp, kompromissar och har inga superspecifika krav och är rätt så allmän. Det verkar funka för att få kontakt, men urvalet av skärpta kvinnor är litet, så det skulle skrämma bort många om jag går in på det jag gillar i livet. Inte ens en resa till Italien verkar intressera. Jag behöver nog supa på någon av bilderna, vara lite badboy, simpel och påflugen, visa tatueringarna och musklerna haha!! Kan vara ett problem att jag inte dricker så mycket. Visst fattar jag att jag är röda tråden, men försöker förstå vilka simpla klick-faktorer som får en kvinna att bli fortsatt intresserad. Är jag inte rough enough? 
    Alla människor oavsett kön vill känna sig sedd, hörd, uppmärksammad, speciell och särskilt utvald . Att gå på dejt ska kännas speciellt och inte som att du blundar och pekar. För tro mig, det märks direkt. Jag skulle säkert ha en skitrolig dejt med dig på många sätt men jag skulle också på nån timma lista ut att det inte specifikt MIG du var intresserad av utan för att jag var den du blundade och pekade på. 

    Självklart ska man ställa krav, det måste man . Hur ska man annars kunna leva tillsammans om man inte står upp för sig själv och den man är?  

    Vill du att en dejt ska bli intresserad måste du släppa garden och faktiskt visa vem du är på riktigt.  Sluta stajla och bli seriös istället. 

    Dina dejter speglar ju bara din allmänna approach.  Du är ointresserad av dom och dom blir ointresserad av dig. 
  • Anna2023

    Jag, som är 36, skulle aldrig bli intresserad av en 50-åring. Har du provat dejta nån som är över 50? Kanske blir det lättare att skapa djupare kontakt då :)

  • Erik444
    Anna2023 skrev 2023-12-17 11:59:26 följande:

    Jag, som är 36, skulle aldrig bli intresserad av en 50-åring. Har du provat dejta nån som är över 50? Kanske blir det lättare att skapa djupare kontakt då :)


    Självklart, nu var det hon som var 36 som tog kontakt med mig och inte tvärtom. Sen vet jag att 50 år är en magisk gräns, allt under det är ok att dejta yngre, över det så ska det vara tvärtom
Svar på tråden Förstå tjejer och dejting?