• Anonym (Darkness)

Ingen skulle hitta mig i tid

Jag har tänkt på det väldigt länge nu men när man hör om någon som begår suicid så verkar det som det är många anhöriga som precis ?hinner i tid? eller kommer ?1 sekund försent.? Att de närstående/vänner hade någon slags känning att något har hänt. 

I mitt fall hade jag garanterat legat död i minst en vecka innan någon börjar undra. Inte ens min sambo hade undrat. Han har aldrig frågat om det hänt något eller varför jag är sen hem från jobbet. (har några mil med bil så de kan ju hända något). Jag kan vara borta i ett dygn utan att han ens skriver eller hör av sig och då bor vi ihop men har jag eget hushåll men bor på ?heltid? hos honom. 

Varför jag skriver är för att jag känner mig så jävla ensam och oälskad när jag tänker på detta. Att jag skulle hinna ruttna bort innan någon hittar mig. 

• Svar på tråden Ingen skulle hitta mig i tid
  • Anonym

Har du frågat sambon varför han inte undrar var du är?
    De flesta hade väl ringt missing people?

• Liza13

Det låter ärligt talat lite konstigt att inte din sambo reagerar om du skulle komma hem sent eller inte hör av sig till dig fast det gått ett dygn eller innan det gått ett dygn t.o.m.

Om man inte sagt att man kan bli sen eller liknande så hör ju alltid någon av sig om man bor ihop..

• Anonym (Darkness)
    Anonym skrev 2023-12-18 22:09:09 följande:

Har du frågat sambon varför han inte undrar var du är?
    De flesta hade väl ringt missing people?

Ja, och hans svar är bara att jag får väl höra av mig om det händer något men det är ju inte säkert jag kan om jag kört i med bilen eller vad som. Tycker också det är jättemärkligt. 
  • Anonym (Darkness)
    Liza13 skrev 2023-12-18 22:22:32 följande:

Det låter ärligt talat lite konstigt att inte din sambo reagerar om du skulle komma hem sent eller inte hör av sig till dig fast det gått ett dygn eller innan det gått ett dygn t.o.m.

Om man inte sagt att man kan bli sen eller liknande så hör ju alltid någon av sig om man bor ihop..

Ja det är lite så jag känner också men han verkar helt obrydd faktiskt :( 
  • Hjelm

Hade du verkligen kunnat vara försvunnen i en vecka utan att personen du delar bostad med reagerar?

Oavsett vilket hoppas jag att du söker hjälp för din psykiska ohälsa.

• Anonym (L)
    Liza13 skrev 2023-12-18 22:22:32 följande:

Jag och min kille bor inte ihop, men jag skulle börja oroa mig om jag inte hört något på en hel dag från honom, då vi alltid messar någon gång under dagen eller hörs på telefon. 

Ts, jag tycker din kille verkar lite empatilös? 

• Anonym (.)

Och då har du ändå någon, ts..
    hmmm.

Svar på tråden Ingen skulle hitta mig i tid