• Anonym (Förvirrad och undrande)

    Vad får ett upptaget ex att höra av sig?

    Har precis varit med om att mitt ex som jag inte vart tillsammans med på ett år bara hör av sig plötsligt ur ingenstans och föreslår att vi ska vara vänner. Hon är tillsammans med en kille sen något halvår så det gör mig bara ännu mer undrande. 

    Varför gör man såhär? Vad tror ni hennes avsikter är? 

  • Svar på tråden Vad får ett upptaget ex att höra av sig?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Förvirrad och undrande) skrev 2023-12-19 09:34:47 följande:
    Vad får ett upptaget ex att höra av sig?

    Har precis varit med om att mitt ex som jag inte vart tillsammans med på ett år bara hör av sig plötsligt ur ingenstans och föreslår att vi ska vara vänner. Hon är tillsammans med en kille sen något halvår så det gör mig bara ännu mer undrande. 

    Varför gör man såhär? Vad tror ni hennes avsikter är? 


    Hon kan sakna dig som person och har blivit klar med sina känslor för dig, dom är borta? Jag har flera ex jag har superkemi med som jag gärna skulle ha kontakt med när det inte längre finns några romantiska känslor kvar. Men jag gör inte det direkt efteråt om det avslutats av de olika skäl som kan finnas när det finns känslor kvar.
  • Anonym (va?)

    Gud det kan vara allt möjligt ju men min tanke går ändå direkt till om hon vill göra sin nuvarande svartsjuk eller om hon vill ha dig som nån reserv. 
    Jag hade sagt nej till att ha henne som kompis, men det är jag det. 

  • Anonym (Förvirrad och undrande)
    Anonym (va?) skrev 2023-12-19 17:04:04 följande:

    Gud det kan vara allt möjligt ju men min tanke går ändå direkt till om hon vill göra sin nuvarande svartsjuk eller om hon vill ha dig som nån reserv. 
    Jag hade sagt nej till att ha henne som kompis, men det är jag det. 


    Ja lite så går mina tankar också. Det jag finner mest märkligt är att hon gör detta när hon är i ett förhållande just. Precis som om hon inte kan nöja sig med den hon nu har.
  • Anonym (Telenor)
    Anonym (Förvirrad och undrande) skrev 2023-12-19 09:34:47 följande:
    Vad får ett upptaget ex att höra av sig?

    Har precis varit med om att mitt ex som jag inte vart tillsammans med på ett år bara hör av sig plötsligt ur ingenstans och föreslår att vi ska vara vänner. Hon är tillsammans med en kille sen något halvår så det gör mig bara ännu mer undrande. 

    Varför gör man såhär? Vad tror ni hennes avsikter är? 


    Bekräftelse.

    Något är inte bra i hennes nuvarande relation.
  • Anonym (Kan vara...)

    Det kan vara såhär att hon kontaktar dig i samband med att de bråkat och det allvarligt. Då vill hon gå tillbaks till något som känns tryggt. 

    När min ex gjorde så hade hennes nya vänstrat. Jag tog det och lät henne prata av sig, men skulle det hända igen så hade jag upplyst om att hon har tjejkompisar och det är ett narcissistiskt beteende att förvänta sig att ens ex. skall behöva ställa upp som hobbypsykolog. 

  • Anonym (Förvirrad och undrande)
    Anonym (Kan vara...) skrev 2023-12-19 22:07:31 följande:

    Det kan vara såhär att hon kontaktar dig i samband med att de bråkat och det allvarligt. Då vill hon gå tillbaks till något som känns tryggt. 

    När min ex gjorde så hade hennes nya vänstrat. Jag tog det och lät henne prata av sig, men skulle det hända igen så hade jag upplyst om att hon har tjejkompisar och det är ett narcissistiskt beteende att förvänta sig att ens ex. skall behöva ställa upp som hobbypsykolog. 


    Ja , var något sånt jag tänkte med. just att man tar kontakt med ex då man är i förhållande och sen efter så lång tid är jävligt underligt. precis som att hon kommer att tänka på mig mitt upp i förhållandet, rätt vad det är. 

    Men har förstått att jag behöver sätta mitt eget bästa i första rummet i ett läge som detta 
  • Anonym (Hmmm ....)

    Jag skulle tolka det som att hon är så pass trygg i sitt förhållande att hon kan ha dig som vän nu när det har gått så lång tid. Nya killen vet att hon inte har några känslor för dig och hon tycker nog att även du borde ha kommit över henne efter denna tid och kan ha en rent vänskaplig kontakt. Att det finns nån annan baktanke tror jag inte alls. Har hon problem med killen vänder hon sig till tjejkompisar, inte ett gammalt ex.

  • Anonym (va?)
    Anonym (Förvirrad och undrande) skrev 2023-12-19 21:00:59 följande:
    Ja lite så går mina tankar också. Det jag finner mest märkligt är att hon gör detta när hon är i ett förhållande just. Precis som om hon inte kan nöja sig med den hon nu har.
    Ja precis. Nåt skumt är det. Jag hade inte velat bli indragen i det. Sagt tack men nej tack. 
  • Anonym (Ck)
    Anonym (Förvirrad och undrande) skrev 2023-12-19 09:34:47 följande:
    Vad får ett upptaget ex att höra av sig?

    Har precis varit med om att mitt ex som jag inte vart tillsammans med på ett år bara hör av sig plötsligt ur ingenstans och föreslår att vi ska vara vänner. Hon är tillsammans med en kille sen något halvår så det gör mig bara ännu mer undrande. 

    Varför gör man såhär? Vad tror ni hennes avsikter är? 


    Hon saknar dig och har skuldkänslor, men vill inte vara tillsammans med dig.. Så för att underlätta för sig själv och dominera dig, så säger hon att ni ska vara vänner istället, för du kan ju liksom absolut inte längre vara nått med hon...? 

    Det bästa du kan göra är att säga tack men nej tack. Det finns inget som heter vänskap efter sånt. 
Svar på tråden Vad får ett upptaget ex att höra av sig?