Gå ner i vikt om man mår illa
Jag är ganska smal, men klarar mig precis över gränsen för undervikt för det mesta.
Jag försöker ju äta bra mat, men behöver egentligen aldrig begränsa mig eller stoppa mig från att äta nåt. Jag äter ofta ganska mycket mat, mina lunchlådor är välfyllda jämfört med kollegornas och sedan lagar jag middag varje dag (för barnen behöver det) och när dom sover blir det kvällsfika.
Jag pendlar i vikt ca 4 kg upp och ner. Är jag till exempel sjuk kan jag känna mig lätt illamående nån vecka efter och då är det svårt att äta ordentligt. Även om jag är stressad eller orolig kan jag känna mig illamående. Eller om jag har byxor som sitter åt lite i magen. Bara lite lätt, jag kräks inte eller så. Men sånna dagar blir jag mest sugen på like frukt och rivna morötter.
Jag har känslan av att om jag nån gång skulle behöva gå ner i vikt så skulle jag bara sätta på mig ett par byxor med hög midja och skärp så att jag mår lite illa. Fattar att det kanske inte funkar i längden, men för att ge en liten kickstart.
Kanske jättedum fråga, förlåt i så fall. Ni som är lite överviktiga och behöver gå ner i vikt, har ni liknande knep för att inte bli så sugna på mat?