• papegojjan

    Socionom, ssk eller arbetsterapueter!

    Hej! Jag funderar nämligen på att studera till socionom, ssk eller arbetsteraput i Uppsala eller Stockholm. Jag är nyfiken på ni som studerar till något av de vad ni hade för betyg, hp-poäng eller folkhögskoleomdöme för att komma in? Kom ni in i urval 1 eller hamnade ni som reserv? Har själv 0,9 på hp (ska försöka höja mig till våren) och 3.5 i omdöme från folkis. Ska söka till hösten och är såååå nervös hahaha!

  • Svar på tråden Socionom, ssk eller arbetsterapueter!
  • AnAnonyyyyyyym

    Hej! Jag sökte till socionomprogrammet till våren 2024. Antagningstatistik visar att det krävdes 16.34 i merit, jag har 16.05 i urval BII (med komplettering).
    Jag hamnade på reservplats nummer 12 av 18. 
    För veta imorgon om jag har chans eller inte att komma in!

    Jag har själv funderat länge på de olika yrkena. Socionomutbildningen går att bygga på mycket, man kan bli så olika saker. 
    Dock känner jag arbetsterapeuter som är chefer. trodde faktiskt man behövde ha socionomutbildningen för det, men tydligen inte. 

    Lycka till!

  • papegojjan
    AnAnonyyyyyyym skrev 2023-12-20 19:39:54 följande:

    Hej! Jag sökte till socionomprogrammet till våren 2024. Antagningstatistik visar att det krävdes 16.34 i merit, jag har 16.05 i urval BII (med komplettering).
    Jag hamnade på reservplats nummer 12 av 18. 
    För veta imorgon om jag har chans eller inte att komma in!

    Jag har själv funderat länge på de olika yrkena. Socionomutbildningen går att bygga på mycket, man kan bli så olika saker. 
    Dock känner jag arbetsterapeuter som är chefer. trodde faktiskt man behövde ha socionomutbildningen för det, men tydligen inte. 

    Lycka till!


    Åh vad spännande! Håller tummarna för dig. Vilken skola har du sökt till? {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Socionom, ssk eller arbetsterapueter!