• Anonym (HHH)

Deppad fast så lycklig. Vågar inte må bra

Jag har allt jag kan önska, bebis, hus, och allt. Men jag vågar inte vara lycklig för då händer alltid nåt skit!

Jag vågade släppa känslorna fri i oktober och var så pirrig inför livet! Dagen efter upptäcktes blåsljud på min bebis hjärta och tre dagar senare dog en bekant i olycka. Sen har jag låst mig totalt! Känner inget För jag vågar fanimej inte.

Hjälp mig tänka, snälla. 

• Svar på tråden Deppad fast så lycklig. Vågar inte må bra
  • Anonym (Ladybug)

Det låter jobbigt! Jag kan bara beklaga de olyckor du råkat ut för. Rent logiskt förstår du säkert också att hur du känner inte kan påverka den yttre verkligheten. Kanske behöver du prata med någon?

• Anonym (HHH)
    Anonym (Ladybug) skrev 2023-12-21 12:36:05 följande:

Det låter jobbigt! Jag kan bara beklaga de olyckor du råkat ut för. Rent logiskt förstår du säkert också att hur du känner inte kan påverka den yttre verkligheten. Kanske behöver du prata med någon?

Men det är ju så det känns, att tänker jag positivt så skiter det sig.

• Anonym (BVC)

Det låter faktiskt som att det skulle kunna vara en typ av förlossningsdepression. Ta kontakt med BVC och be om att få prata med deras kurator eller psykolog. Eller ta det via sjukhuset om ert barn har uppföljning på blåsljudet där. 

• Anonym (HHH)
    Anonym (BVC) skrev 2023-12-21 13:06:04 följande:

Det låter faktiskt som att det skulle kunna vara en typ av förlossningsdepression. Ta kontakt med BVC och be om att få prata med deras kurator eller psykolog. Eller ta det via sjukhuset om ert barn har uppföljning på blåsljudet där. 

Nej såhär har det varit i flera år, och varje gång jag mår bra så går det åt skogen. Det är verkligen så, så om man tänker inlärning så funkar ju hjärnan så att man typ lär sig ett mönster. Jag behöver lära om, att jag kan vara lycklig trots att det händer negativa saker. 
Svar på tråden Deppad fast så lycklig. Vågar inte må bra