• Anonym (En man som undrar)

Kvinnor: Vad brukar ni ha på er när ni har mens och vilka färger brukar ni ha på kläderna då?

Kvinnor: Vad brukar ni ha på er när ni har mens och vilka färger brukar ni ha på kläderna då? Jag vet ju att vit färg är väldigt opraktisk under den perioden och förstår ju att det är få kvinnor som klär sig i vitt under den tiden om man inte måste.
  • Svar på tråden Kvinnor: Vad brukar ni ha på er när ni har mens och vilka färger brukar ni ha på kläderna då?
  • EnAnonumius

Men dagens mensskydd så är det extremt ovanligt att kvinnor har "specielle kläder" på dig under mensen. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (.)

Jag har så gott som alltid mörka byxor, mens eller ej. Vita byxor är opraktiskt av tusen olika skäl. 

• Anonym (Gina)

Samma kläder som när jag inte har mens. 

• Anonym (Min mans kläder)
    Anonym (En man som undrar) skrev 2023-12-22 02:58:18 följande:
    Kvinnor: Vad brukar ni ha på er när ni har mens och vilka färger brukar ni ha på kläderna då?
    Kvinnor: Vad brukar ni ha på er när ni har mens och vilka färger brukar ni ha på kläderna då? Jag vet ju att vit färg är väldigt opraktisk under den perioden och förstår ju att det är få kvinnor som klär sig i vitt under den tiden om man inte måste.
    När jag har mens känner jag starkt att jag vill ha på mig min mans kläder. Hans t-shirt, hans huvtröja, hans mysbyxor, hans sockar. Jag måste sova i hans t-shirt. Nu funkar inte det här på jobbet då han har XXL och jag XS men byter om till det här hemma. 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (En man som undrar) skrev 2023-12-22 02:58:18 följande:
    Blir du kåt av att läsa om det eller?
  • Anonym (Uäk)

Eftersom du ställer en sån fråga måste du vara en som tänder på kvinnor som har mens.

• Anonym (Elin79)

Tar ingen sån hänsyn alls faktiskt. Utan som någon skrev, med dagens skydd behöver man inte tänka så. Jag tror inte att jag undvikit ljusa byxor under mens sen jag var typ 15.

• Fjäril kär

Ingen skillnad i klädsel alls.  Finns så bra mensskydd idag .  Visst, olyckor kan hända men det är inte särskilt ofta ändå. Jag har bikini, använder vita jeans och kör vita underkläder även fast jag har mens

• Anonym (Linda)

Enda gången jag brydde mig om klädsel under mens var i tonåren innan jag fått koll på hur kroppen fungerade . Men då var det ju oftast att man knöt en tröja kring midjan eller klädde sig bylsigt . 
    När jag sen fick p-piller och fick koll på kropp och mensskydd så klädde jag mig precis som vanligt.  

Svar på tråden Kvinnor: Vad brukar ni ha på er när ni har mens och vilka färger brukar ni ha på kläderna då?