• Melisacat

    Hjälp! Vad för kön är det på dessa två??

    Nu har vi fått kattungar. Så roligt och spännande. Hittills har jag inte haft problem med att se vad det är för kön men nu kan jag inte säga vad det är. Snälla hjälp. 

  • Svar på tråden Hjälp! Vad för kön är det på dessa två??
  • Cat71

    Det är för låg upplösning på bilden för att kunna se, tycker jag. Den ena gissar jag hane då det ser ut att vara stort avstånd mellan ?hålen?, samt mycket päls mellan. Men ser inte två ?hål? på den andra så jag ens kan gissa. Lägg gärna upp en och en istället. Hur gamla är de? 


     

  • Cat71
    Cat71 skrev 2023-12-22 10:39:38 följande:

    Det är för låg upplösning på bilden för att kunna se, tycker jag. Den ena gissar jag hane då det ser ut att vara stort avstånd mellan ?hålen?, samt mycket päls mellan. Men ser inte två ?hål? på den andra så jag ens kan gissa. Lägg gärna upp en och en istället. Hur gamla är de? 


     


    Jo förresten. Övre hane, undre hona.
  • Cat71
    Melisacat skrev 2023-12-22 10:53:06 följande:

    De är 3 veckor nu. Och jag är så osäker varje gång jag tittar. 😩


    Om de är av olika kön borde du kunna jämföra avstånden mellan hålen? Honor har mycket närmare. För hanar bör det vara ca två fingrars bredd mellan hålen vid den här tiden. 


    Min senaste kull är 4 hanar och 2 honor. När de var helt nyfödda trodde jag att en av hanarna var en hona (allt var så svullet att det var svårt att se). när de var runt 2 dagar var det enklare. Och det är just på avståndet mellan hålet som det är så stor skillnad.

Svar på tråden Hjälp! Vad för kön är det på dessa två??