• Missolse87

    Pojkvän

    Hej.
    Jag har träffat en kille från Iran. Världens snällaste och allt. Han bor själv i Sverige, familjen bor i hemlandet. Vi har sagt till varandra att vi älskar varandra men för 2 dagar sedan berättar han att hans familj säger att det är tid för honom att förlova sig. Jag tror dom har hittat någon åt honom. Hur funkar detta egentligen? 

    För nu har han plötsligt brutit upp med mig......😔💔

  • Svar på tråden Pojkvän
  • Missolse87

    Har familjen någon rätt att bestämma det? Jag fattar att våran kultur inte är som deras, inte shame i det. Han säger att han har kämpat emot detta länge men känt på sig att det är dags snart. Mister han sin familj om jag kräver att han väljer mig? För det vill jag ju inte....

  • Tecum

    Rätt och rätt, det har de inte. Men om killen vill fortsätta ha god kontakt med familjen måste han foga sig. Och om du ställer ultimatum kommer har att välja familjen. 

    Kan också vara så att han var trött på dig men fegt skyller på familjen istället för att vara ärlig.

  • Missolse87

    Jag vet att han inte är trött på mig. Ville bara de lite bekräftat. Jag vill ju inte att han ska behöva ge upp sin familj. Älskar honom för mycket för det. Men men livet.....De är väl så det är.

    Tack för svaret 

Svar på tråden Pojkvän