• redaf

    Flytta till modern efter separationen

    Ska separera med sambon, har 2 barn.

    Har vart spelmissbrukare innan med 2 stora skulder som kostar mig ganska mycket men är "frisk" från spelandet nu.

    Förhållandet har kraschat totalt och varken vi eller barnen mår bra i detta vilket resulterar att jag måste flytta och har 2 alternativ som jag behöver ha råd med.

    Första är att flytta hem till modern under 1-2 år och amortera satan på lånen så att dom minskar, räknar med ca 15000 till 20000 i månaden minst och därefter fixa lya som jag klarar mig på ihop med barnen

    Alternativt 2 är att fixa lya nu och få utmätning och senare skuldsanering på 5 år iom att jag förmodligen inte kan betala skulderna varje månad.. det svider enormt för jag har aldrig vart hos varken inkasso eller kronofogden och det grämer mig hårt vart mitt liv har tagit vägen.. det enda som håller hoppet uppe är mina barn som jag älskar över allt annat. Vad hade ni gjort? 

    Ps har inga betalningsanmärkningar samt har en inkomst på växa 30k efter skatt 

  • Svar på tråden Flytta till modern efter separationen
  • Anonym (Martha)

    Jag skulle absolut välja allternativ 1.
    Hellre bli skuldfri inom 1-2 år än att leva fattigt i 5 år.
    1-2 år går fort.
    Vet folk som trillat ner i skuldsanerings träsket 2 ggr t.om och det är bara en enda lång pina.

    Grattis till dig att du har lyckats komma över ditt spelberoende!
    Bra förebild för barnen både gällande missbruket samt att du tar ansvar för dina handlingar, klokt! 


    Bor du hemma hos mamma kan du kanske även jobba xtra de dagar du inte har barnen och få till ett litet sparande till framtiden.

  • Anonym (Leeloo)

    Alternativ 1.

    Bo hos din mamma och släng in 20000 i månaden på lånen. Du kan också skaffa ett extrajobb varannan helg så får du ytterligare tusenlappar att slänga in. 

  • Dexter dot com

    Alternativ 1 om det finns rum för barnen där och du tror att du ,din mamma och dina barn kommer kunna bo ihop utan konflikter.

  • Anonym

    Hallå var är mors vilja i allt det här?

    Hon ska alltså få sitt hem ockuperat av vuxen son med 2 barn i 2 års tid! En vuxen man som ska spara pengar. Låter som man kommer utnyttja mor på många sätt.
    Mammor älskar sina söner och barnbarn men nu pratar vi om 2 års boende. De bästa dagarna är när barn och barnbarn kommer och hälsar på, men jag skulle ärligt inte kunna ha dem boende här 2 år. jag antar att mor då också kommer få hundrafalt obetalt hushållsarbete.

Svar på tråden Flytta till modern efter separationen