Anonym (Tjejen) skrev 2024-01-01 16:14:39 följande:
Vad kan man förvänta sig gällande sex/dejting om man reser utomlands som svensk?
Vad kan man förvänta sig om man reser utomlands som svensk, alltså om man tänker gällande sex/dejting? Anses svenskar vara attraktiva och är det någon skillnad mellan män/kvinnor? Tror ni att det är svårare eller lättare med dejting och sex utomlands?
Jag ska nämligen utomlands snart och jag tycker att det hade varit kul med lite äventyr där borta. För att beskriva mig själv så är jag en ung tjej. Enligt mig själv och vad jag har fått höra av andra så är jag väldigt snygg. Jag brukar inte ha några problem med att hitta killar här hemma i Sverige i alla fall.
På 80-talet var svenskan känd världen över för sin naturliga och jordnära skönhet. Yvonne Rydings seger i Miss Universe 1984 hjälpte förstås också till lite att boosta svenskan världen över. Ett mindre smickrande rykte var att svenskan var väldigt lätt att få i säng.
Jag gick till sjöss på 80-talet och oavsett var jag var utomlands hörde jag rätt ofta folk säga "vackra kvinnor" när jag sade att jag var från Sverige. Det hör jag inte idag och varför det är så är jag inte säker på. Idag är det kvinnor från länder som Thailand, Brasilien, Venezuela etc som höjs till skyarna och många kvinnor från dessa länder har nått stora framgångar de senaste decennierna i internationella skönhetstävlingar medan svenskorna har varit rätt anonyma. Om de nu överhuvudtaget har funnits svenska deltagare... En teori kan vara att i tidigare nämnda länders kulturer uppmuntras kvinnor att vara kvinnor och de är stolta över att vara just kvinnor.
Jag är absolut inte emot jämlikhet mellan könen. Tvärtom. Att vi fortfarande har löneskillnader mellan könen för lika arbete är faktiskt genant. Men en möjlig konsekvens av jämlikhetsarbetet kan vara att det attraherar inte svenskan att bli skönhetsmiss. I andra länder kan det vara en väg ut ur små omständigheter.
Detta är svenskan inte särskilt kvinnlig längre efter all marinering av meetoo och feminism. Ta elegant klädda polskor eller italienskor som exempel. Deras naturliga sätt föra sig gör att man känner vördnad och respekt för dem. En svenska i samma situation ser mer bortkommen och billig ut.