• Anonym (Plastik)

BMI-gränser för plastikkirurgi?

Nån som vet om plastikkirurgiska kliniker har BMI-gränser för sina operationer, och vad dessa gränser i så fall är? Jag mejlade den klinik som jag är intresserad av för några veckor sen, men de har ff inte svarat (de kanske har julstängt eller nåt). Om det är nån som har koll på detta skulle jag bli jätteglad, och ni får gärna även säga vilken klinik ni har erfarenhet från (det kanske varierar beroende på klinik tänker jag?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-02 23:21
    Det gäller buk- och bröstplastik och det jag undrar över är nedre (inte övre) BMI-gränser.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-03 19:44
    Jag har försökt googla på operation och bmi och narkos och bmi etc, men jag får bara upp en massa info om vad som gäller vid fetma...

• Svar på tråden BMI-gränser för plastikkirurgi?
  • Anonym (Hur långt är ett snöre.)

Ja du vilken typ av behandling gäller det.

• Anonym (Plastik)
    Anonym (Hur långt är ett snöre.) skrev 2024-01-02 23:05:04 följande:

Ja du vilken typ av behandling gäller det.

Åh, det fattade jag inte att det hade betydelse! Jag trodde att det var samma för alla operationer haha. Det gäller iaf bröst- och buk-plastik.
  • Anonym (Plastik)

Ingen alls som vet..?

• Anonym (Plastik)

Jag har försökt googla på operation och bmi och narkos och bmi etc, men jag får bara upp en massa info om vad som gäller vid fetma... 

• Anonym (Fråga)

Prova att ringa lite olika kliniker. De har säkert öppet idag. 

• Anonym (Plastik)
    Anonym (Fråga) skrev 2024-01-04 12:21:09 följande:

Prova att ringa lite olika kliniker. De har säkert öppet idag. 

Jag har extremt svårt för att prata i telefon, det är därför jag har mejlat i stället, men har ff inte fått nåt svar...
Svar på tråden BMI-gränser för plastikkirurgi?