• Holaquetal12

    Någon fysioterapeut här?

    Hej undrar om det finns nån fysioterapeut eller annan kunnig här? Har hela tonåren och vuxenlivet haft problem med migrän och väldigt stel nacke och mellan skuldror, huvudvärk osv. Testa receptfria läkemedel med viss effekt men är så otroligt stel och nu börjar få nackspärr varje morgon jag vaknar som håller i sig. Vad gör jag för fel? Har en aktiv livsstil osv. Vad beror detta på och vad kan man göra själv? 

  • Svar på tråden Någon fysioterapeut här?
  • Anonym (Sjukgymnast)

    Värktabletter kan vid regelbunden användning i sig vara en orsak till huvudvärk. Bästa hjälpen av sjukgymnast /fysioterapeut får du om du bokar tid för ordentlig anamnes och undersökning

  • Holaquetal12
    Anonym (Sjukgymnast) skrev 2024-01-03 16:36:28 följande:

    Värktabletter kan vid regelbunden användning i sig vara en orsak till huvudvärk. Bästa hjälpen av sjukgymnast /fysioterapeut får du om du bokar tid för ordentlig anamnes och undersökning


    Okej tack för svaret ja kanske bäst har faktiskt aldrig tagit mig tiden att boka en tid. tack för svar. vet du såhär
    på rak arm vad vanliga orsaker kan vara till dessa problem? eller är det kanske väldigt många olika orsaker? 
  • Anonym (Sjukgymnast)

    Det blir kvacksalveri att komma med tips utan undersökning. Lättare att hjälpa till med tips om du hade vrickat foten Flört

Svar på tråden Någon fysioterapeut här?