• Anonym (knäpp och knak)

Axeln börjat knaka/knäppa igen. Vet inte om det är positivt eller negativt.

Jag har alltid varit en sån där som knakar. Redan när jag var 5-6 år började min mamma skälla på mig för att jag knakade. Jag sa att det inte var med flit men hon trodde väl aldrig på mig. Allt på mig knakar, jag kan knaka öronen, käken knakar, halsen bröstbenet, ben i fötterna och varenda led. 

För en bra bit över ett år sedan fick jag ont i höger axel, fick svårt att lyfta armen, särskilt i vissa lägen och vissa rörelser gjorde djävulskt ont, så där så att det svartnade för ögonen. Samtidigt slutade det knaka. Jag var flera vändor till vården men de hittade ingenting. Jag fick lite övningar att göra men jag har bara gjort dem sporadiskt för att det gör ont. 

Nu senaste veckan kanske 2 har axeln dock börjat knaka igen. Inte riktigt som förr på samma sätt eller med samma ljud men ändå knakar. Nu vet jag inte om jag ska se det som positivt eller negativ. Det gör fortfarande ont i axeln men de där extremt smärtsamma rörelserna gör inte lika mycket ont längre. 

Vad tror ni, betyder detta det blir bättre?

• Svar på tråden Axeln börjat knaka/knäppa igen. Vet inte om det är positivt eller negativt.
  • Anonym (Hepp)

Gå till en hälsokostbutik och köp rena magnesiumtabletter och ta de på morgonen innan du ätit, oavsett vad det står på burken. Två dagar senare är det säkert bra igen.

Anonym (Hepp) skrev 2024-01-05 01:12:16 följande:

Gå till en hälsokostbutik och köp rena magnesiumtabletter och ta de på morgonen innan du ätit, oavsett vad det står på burken. Två dagar senare är det säkert bra igen.

Varför skulle det hjälpa? 

Jag äter redan multivitamin, omega-3 och D3.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (knäpp och knak) skrev 2024-01-05 01:32:02 följande:
    Varför skulle det hjälpa? 

Jag äter redan multivitamin, omega-3 och D3.
    Pröva så får du väl se
    Någon som har en tanke? 
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (knäpp och knak) skrev 2024-01-05 14:42:08 följande:
    Någon som har en tanke? 
    Magnesium!
    Anonym (Hepp) skrev 2024-01-05 16:01:52 följande:
    Magnesium!
    Du har redan sagt det och sen blev du oäven när jag frågade en fråga om det.
  • Anonym (Mjuka leder)

Om det knakar i de flesta leder är det oftast att man har mjukare leder. Det är inget farligt eller konstigt.

Att det börjar knaka i aaxelnigen är alltså ett möjligt tecken på att det är på väg tillbaka till ditt normalläge. Att det verkligen är så går ju så klart inte att garantera.

Är det enstaka leder som knakar så kan det vara senor som glider ojämnt. Det skulle alltså även kunna vara det som sker nu. Det är inte heller något farligt.

Att knakandet i axeln har börjat igen är i alla fall ett tecken på att något har förändrats.

Mer än så går inte att säga. Det är omöjligt att veta exakt vad det är i ditt fall. 

Svar på tråden Axeln börjat knaka/knäppa igen. Vet inte om det är positivt eller negativt.