• Anonym (Erica)

Sluta kolla i min mobil det är det här som är problemet

Du kollade för 1 min sen senast. Du måste sluta!!!!! Du vet hur skadligt det här varit och ändå väljer du att fortsätta.

• Svar på tråden Sluta kolla i min mobil det är det här som är problemet
  • Arne12

Det låter som någon form av grovt ofredande?

• Anonym (M)

Ok jag slutar väl då

• Anonym (Blöt å våt stor å grov)

Kanske är nån snygg tjej som drar han till telefonen 
    Tänkt på det ? 

Du kanske har en kompis som är hans runkobjekt 

• Anonym (Erica)

Den här personen har ödelagt mitt liv och stalkar mig. Om jag får reda på personens identitet kan jag söka kontakt förbud.

• Anonym (Erica)

Mitt liv har varit på paus i 2 års tid pga av den här personens sjukliga  beteende. Och jag har fått hela mitt liv raserat pga den här personen. 

• Anonym (Erica)

Den här personen ska inte ha insyn i mitt liv, vilka jag pratar med, vilka jag känner osv. Den här personen försöker jag hitta så att jag kan söka kontaktförbud. Då den verkar hacka alla jag har kontakt med vilket lämnat mig isolerad då jag inte vågar ha kontakt med folk av den anledningen att en psykopat håller på.

• Anonym (X)
    Anonym (Erica) skrev 2024-01-06 17:13:36 följande:

Den här personen ska inte ha insyn i mitt liv, vilka jag pratar med, vilka jag känner osv. Den här personen försöker jag hitta så att jag kan söka kontaktförbud. Då den verkar hacka alla jag har kontakt med vilket lämnat mig isolerad då jag inte vågar ha kontakt med folk av den anledningen att en psykopat håller på.

Är du också en superhacker eftersom du märker att hen kollat din mobil?
  • Anonym (n)

Personen har alltså under 2 års tid lyckats förstöra hela ditt liv, kontaktat alla bekanta till dig osv, utan att polisen lyckats få ett enda spår av vem det är?

• Anonym (Hmm)

Hur vet du att personen kollat din mobil? Hur har hen hackat dina bekanta? Hur har hen förstört ditt liv, rent konkret? Vad har hen gjort?

Ledsen ts men du verkar snarare behöva hjälp hos akutpsykvården.

• Anonym (Do you speak binary?)
    Anonym (n) skrev 2024-01-06 17:25:27 följande:

Personen har alltså under 2 års tid lyckats förstöra hela ditt liv, kontaktat alla bekanta till dig osv, utan att polisen lyckats få ett enda spår av vem det är?

Polisen skiter i sånt kan jag meddela.

En bekant till mig hade en man som bland annat satt på arbetstid och dödshotade henne i mail från sin jobbdator, men det var alldeles för besvärligt att utreda eftersom han jobbade inom vården och det är sekretess på deras datorer och bla bla. Och det var långtifrån det enda han gjorde.

TS, du måste hitta en IT-kunnig som kan rensa din telefon och dator från keyloggers, spyware med mera. Eller bara fixa nya prylar och se till att inte en käft får röra vid dem. Gör säkra lösenord som bygger på en serie nummer av något slag och byt ofta.
  • Anonym (M2)

Byt telefon så är problemet löst. Fortsätter det att hända så är det inte en stalker utan vanföreställningar/paranoia.

• Anonym (Blomman)

Ja, sluta kolla mobilen, Jag har samma problem, jag är grining och gnällig men ändå kan jag inte låta bli att läsa och kommentera allt här på forumet.

• Knegaren78

Kanske ska sluta knarka 

ingen som orkar lägga sån energi på nån ramdom 
    Du vet ju inte vem det är så sluta fantiserar och SLUTA KNARKA 

• Anonym (Maria)

Det kan vara så att du känner någon som den här personen är besatt av. Om det är så att det här händer borde du försöka ta reda på vem i din omgivning som är Stalkers tilltänkta offer förutom du själv, du kan ju kolla med alla dina vänner om dem också blir hackade och kolla om ni alla har en gemensam vän som är den här personen som håller på. Stalkers lider av en allvarlig psykiskstörning och kan vara extremt farliga, dem kan mörda, våldta etc. Den här personen kanske väntar på det perfekta tillfället att slå till mot sitt tilltänkta offer. Förmodligen har den här personen gjort sånt här förut. Hittat offer, sen tagit kontakt med dem och tagit sig in i offrets liv. Man tror inte sånt här händer förutom på film men faktum är att vi lever i en tid som gör det oerhört lättare för Stalkers att stalka än de var för 30 år sen och det är allt vanligare med sociala medier osv. 

• Eleonorak
    Anonym (Maria) skrev 2024-01-07 08:31:12 följande:

Det kan vara så att du känner någon som den här personen är besatt av. Om det är så att det här händer borde du försöka ta reda på vem i din omgivning som är Stalkers tilltänkta offer förutom du själv, du kan ju kolla med alla dina vänner om dem också blir hackade och kolla om ni alla har en gemensam vän som är den här personen som håller på. Stalkers lider av en allvarlig psykiskstörning och kan vara extremt farliga, dem kan mörda, våldta etc. Den här personen kanske väntar på det perfekta tillfället att slå till mot sitt tilltänkta offer. Förmodligen har den här personen gjort sånt här förut. Hittat offer, sen tagit kontakt med dem och tagit sig in i offrets liv. Man tror inte sånt här händer förutom på film men faktum är att vi lever i en tid som gör det oerhört lättare för Stalkers att stalka än de var för 30 år sen och det är allt vanligare med sociala medier osv. 

Gå till polisen med det här, och om ni är flera som blir stalkade runt det tilltänkta offret så bör ni skynda er innan personen slår till. Skynda dig så personen hamnar där den hör hemma. På rättspsyk!!! Endast personer som beter sig så hör hemma där.
  • Anonym
    Eleonorak skrev 2024-01-07 08:53:18 följande:
    På rättspsyk!!! Endast personer som beter sig så hör hemma där.
    Inte de som förklarats rubbade efter att ha begått andra grova brott? I så fall får ju hela rättspsykapparaten byta inriktning helt.
Svar på tråden Sluta kolla i min mobil det är det här som är problemet