• Bajen716

    Hjälp- Osams med Sambo

    Jag o min Sambo är rejält i luven på varandra. Vi har vart tillsammans i 27 år och för några dagar sen så fastnade hon på mattan i hallen med spikskorna och föll handlöst och bröt höftbenet, normalt är det ju sjukhus direkt och operation inom 24timmar, men eftersom vi bor ute på en ö och hon är ganska envis tog det över natten innan vi ringde efter hjälp, opererad inom samma dygn, fantastisk. 
    Jag blev däremot  chockad över hur snabbt hon kom med rollatorer och div hjälpmedel. 


    Nu till det vi blir osams om, jag har precis sålt in en ide till ett företag och kommer vara drivande i en stor grej med massor av folk inblandat, sagt upp mig från nuvarande jobb o om 2 veckor står massor av nyanställda och väntar på mig. I går kväll säger min sambo att hon inte alls står bakom att jag byter jobb och hon förväntar sig att jag sätter allt på hold och tar hand om henne. Hon vill absolut inte ta hjälp utifrån. jag har bara 8dgr på mig att avsluta mitt nuvarande jobb och göra överlämningar avslut och lämna tillbaka bil, dator och telefon. jag har dessutom inbokade möte och middagar med Investerar och Management. Klart som f-n att jag får panik. När min sambo (vampyren vittnar blod) ser detta blir hon som besatt av av att få mig o se dålig ut och hon skyr inga medel, 27 års detaljerad historik av vilket svin jag är o har varit. Idag har vi gjort slut mins  2ggr o vi är ?överens? , vilket hon tycker är ?lägligt? då jag är på väg in i nytt som behöver fokus.

    Vad ska jag göra, har hon rätt i att jag bara ska släppa allt och vara sjukskriven jag med (det har vi btw inte råd med)? 


     

  • Svar på tråden Hjälp- Osams med Sambo
  • Anonym (Nja)

    Hennes besvär är övergående, ditt jobb är ett mer långtgående projekt och behöver prioriteras. Hon kan ansöka om hemtjänst om hon behöver hjälp.

  • Anonym (Casanova)

    Har du hoppat ut från flygplanet så är det du måste fokusera på landningen. Detta oavsett vad din fru skickar till dig på sms i din mobil.

    Hon är orolig för er framtid kanske? Kombinerat med allt annat hon råkat ut för. Men du är ju tvungen att sköta företaget och dina förpliktelser där. Annars är ni nog båda illa ute på riktigt låter det som.

  • Anonym (Nja)

    Sedan tycker jag det är fult av henne att försöka ge dig dåligt samvete, drar upp 27 år av groll och skapar en massa bråk. Om ni gör slut igen så låt det vara så.

  • Anonym (Osama med sambo)

    Det värsta är väl ändå att hon stövlar omkring inomhus med spikskor?

  • Anonym (A)
    Anonym (Osama med sambo) skrev 2024-01-07 21:43:50 följande:

    Det värsta är väl ändå att hon stövlar omkring inomhus med spikskor?


    Ja, inget bra det
  • Bajen716

    haha, nä spikeskor (icebuggs) införskaffade hon för att inte halka utomhus. Hon hade precis tagit på sig dem och var på väg ut med barnbarnen. (Jag var redan ute). hon skulle bara vända sig om o hämta nåt hon glömt. Jättelätt o fastna och verkligen oturligt. 


    nu har jag avbokat morgondagens möte (heldag) till ett en timmes teamsmöte hemifrån. Absolut inte optimalt. Min sambo hon vill nu (när jag bokat om allt) att jag inte ska vara hemma alls, varför ska allt vara så himla komplicerat??

  • Anonym (Nja)

    Varför ombokade du...? Du förstår väl att du inte får någon arbetsro hemifrån ändå just nu. Åk hemifrån och ha ditt teamsmöte på annan plats, t ex biblioteket, eller säg att ni trots allt kan ses irl.

  • Geometri12345

    Oj, oj! Vilken hemsk sits att sitta i för er båda två! 

    Jag, tycker precis som de andra i tråden, att du ska satsa HELHJÄRTAT på din karriär och låta henne ta hemtjänst. 

    Flytta ut. Du och hon behöver lugn och ro just nu. 

Svar på tråden Hjälp- Osams med Sambo