• Lola92

    Nyfiken

    Hej! 


    Enligt läkare har jag svårt att bli gravid/behålla graviditet efter behandling med cytostatika. Jag har tre barn sedan innan och har tidigare blivit gravid på första försöket. 


    Eftersom jag med stor sannolikhet inte kan få fler barn så skyddar vi oss inte heller. Nu är min mens 6 dagar sen, dock kraftig mensvärk till och från sedan en vecka tillbaka. Bröstvårtorna gör också väldigt ont. 


    Vi hade bara sex en gång förra månaden, dagen efter att mensen tog slut. Vad tror ni, kan det ha resulterat i en graviditet eller är det sannolikt bara mensen som krånglar? Har ett AMH-värde på 2,8 om det kan hjälpa.

  • Svar på tråden Nyfiken
  • Yuppyupp

    Det låter ganska långsökt att spermier skulle ha överlevt så länge, men de finns de som har två ägglossningar i månaden. Eftersom mensen är sen är det hög tid att ta ett test i alla fall. 6 dagar efter beräknad mens kommer du garanterat få svar.

  • BuoBä
    Lola92 skrev 2024-01-10 10:57:10 följande:
    Nyfiken

    Hej! 


    Enligt läkare har jag svårt att bli gravid/behålla graviditet efter behandling med cytostatika. .


    Är det medicinskt bekräftat, eller något som läkaren sa för att det erfarenhetsmässigt brukar vara så efter den typen av behandling?

    Om alla organ finns kvar så finns såklart möjlighet/risken att du är undantaget som inte drabbats av några problem. Ta ett test så vet du!
  • Lola92
    Yuppyupp skrev 2024-01-12 11:28:08 följande:

    GRATTIS!!! Så roligt!!


    Tack! Ja verkligen. Det kunde jag aldrig tro 
Svar på tråden Nyfiken