• Yonnnn

Spänd och ”svälld” känsla i huvudet och högvarv i kroppen

Hej,

För ett år sen började jag inte känna igen mig, fick flera symtom, kände mig stressad, tung över bröstet, spänd, frånvarande, känslan av att inte känna min kropp/rörelser fullt ut. Uppjagad osv.

Det har varit bättre i perioder men nu är det tillbaka lite mer igen.

Symtom:

Känsla av spänd och ?uppsvullen? skalle, ingen huvudvärk 

Spänd känsla över nacken

Känns som något är på högvarv/vibrerar inne i kroppen. Vad kan det vara?

Ofta lätt tryck över näsa/svälld känsla 

Trött och stressad

Har fortsatt mitt liv ungefär som vanligt, jobbar som vanligt och har det stressigt där. Pengarna måste ju in.

Vad kan det vara? I början var jag hypokondrisk av mig. Nu är jag rätt lugn gällande det.

Är det typiskt att känna så här vid stress? Ångest? Vet inte vad jag ska känna ångest över.

Känns som jag skulle behöva vila, men jag vet inte.

Har tagit två blodprov, med ganska många tester, vitamin/mineral, tsh, antikroppar tror jag? Osv. Även varit på en normal läkarkontroll och sänkan. Såg bra ut!

• Svar på tråden Spänd och ”svälld” känsla i huvudet och högvarv i kroppen
  • Yonnnn

Upplever ibland svårt att fokusera min blick, typ lätt dubbelseende en kort stund, väldigt sällan, men lite så.

• Yonnnn

Kan även känna lockkänsla i öron och lätt ostadig, ibland.

• Mortiscia80

Låter som stress. Du måste identifiera var du har stress i ditt liv och se till att åtgärda de delarna. T ex så måste du ju arbeta, men måste du verkligen ha så högt tempo? Är det dags att prata med chefen om arbetsbördan? Företagshälsovården? Annars fundera på att byta jobb.

Svar på tråden Spänd och ”svälld” känsla i huvudet och högvarv i kroppen