• blommigabergen

Hjälp mig få fram sanningen till min pappas nya älskarinna.

Hejsan!

För ungefär 2/3 månader sen så fick jag reda på att min pappa träffat en ny kvinna och att han vill skilja sig ifrån min mamma. Än idag har dom inte skiljt sig, inga papper, ingenting. Men under hela den här tiden så har pappa fortsatt ligga med min mamma bakom hans nya älskarinnas rygg. Och min pappa sa själv att han och hans nya älskarinnas förhållande bygger sig på lojalitet.

Så det jag undrar är hur ska jag göra så att kvinnan får reda på att dom ligger? Det är inget alternativ att mamma eller jag skriver för pappa har själv sagt att det är en ''hemlighet inom huset'', och han har bett mig *aggressivt* att jag inte får berätta något. Och det är ju det där att det bara är en ''hemlighet i huset'' som gör hela situationen svårare, för eftersom det bara är inom huset så hur skulle någon annan veta? Nu har ju mamma pratat med sina vänner utanför huset som vet, inte många, men vissa. Men det ser så konstigt ut ifall det kommer ifrån någon utanför huset att mamma och pappa ligger? Visst? 

Jag har i flera år tyckt att mina föräldrar borde skilja sig för deras relation har bara blivit sämre och sämre och det går ut över mig, så jag har tröttnat. Har under hela mitt liv fått höra hur dålig den andra föräldern är av den andra osv.
    Så detta gör jag för att jag som kvinna skulle inte vilja få reda på något sånt här flera månader efter det hände för då skulle jag bara undra och övertänka mer och undra hur länge det har hållt på. 

Så hur ska jag göra? Någon som har något tips? 

• Svar på tråden Hjälp mig få fram sanningen till min pappas nya älskarinna.
  • Anonym (E)
    blommigabergen skrev 2024-01-11 20:36:09 följande:
    Skulle ha gett med kontext, nej det är mamma som är helt öppen med mig, jag har knappt någon kontakt med min pappa eftersom han är med sin älskarinna, allting jag får reda på om skilmässan och mellan dom är ifrån mamma, när jag fick reda på att dom låg (vi bor i samma hus, ingen behövde berätta för mig) så kallade jag dom båda idioter, för att dom gjorde de bakom hennes rygg, eller ja att pappa håller på bakom hennes rygg, speciellt när han själv säger att han och hans älskarinnas relation bygger på lojalitet. Har tänkt mycket på att bara skriva men det är heller inte min plats till att göra det, har både mamma och mina bröder sagt. 
    Precis, det är inte din plats att lägga dig i vem din pappa knullar. Förstår att du bryr dig om att älskarinnan behöver veta sanningen men jag förstår inte varför du inte bara kontaktar henne.
  • Anonym (A)
    d0MiN077 skrev 2024-01-11 20:46:50 följande:
    Detta är inte din relation eller ditt privatliv. vill du att en av dina föräldrar ska lägga sig i ditt privatliv när du har flyttat 
    Håller med
  • blommigabergen
    d0MiN077 skrev 2024-01-11 20:46:50 följande:
    Detta är inte din relation eller ditt privatliv. vill du att en av dina föräldrar ska lägga sig i ditt privatliv när du har flyttat 
    Det vet jag, och nej, det är klart jag inte vill det, men jag bor i samma hus som mina föräldrar, och jag är en utav väldigt få som mamma kan prata med, jag vill ju stötta min mamma, det hoppas jag att du förstår eller? Och jag har inte lagt mig i, under allt detta så har jag bara sagt min åsikt om allting, det betyder inte att jag lägger mig i? Skrev ju i inlägget att det inte är min plats att skriva till henne? Det ända jag frågar är hur man skulle kunna få fram det till kvinnan utan att jag berättar, för jag tror på ärlighet, och att man är ärlig med varandra i en relation, och att man absolut inte ligger med någon bakom ens rygg, speciellt inte med sitt ex?
  • Fjäril kär

Om du vill stötta din mamma i detta så ska du väl givetvis gräla på henne att hon måste slita ligga med honom och se till att skilsmässan faktiskt händer.

Tro mig älskarinnan vet redan att dom ligger. Alla vi som varit i den sitsen vet det redan utan att nån säger det och oavsett vad mannen påstår. 

• blommigabergen
    Anonym (Men) skrev 2024-01-11 20:36:09 följande:
    Ja, jag tycker att det är fel. Det viktiga är att mamma slutar ligga med honom. Har hon sagt varför hon gör det?
    Hon har sagt att hon gör det för det finns känslor mellan dom
  • Anonym (Casanova)

Håller med andra. Skaka inte getingboet!

Dvs lägg dig inte i. Finns inget gott som kommer att komma ut av det hela annat än att du blir en part i bråket.

• blommigabergen
    Fjäril kär skrev 2024-01-11 21:16:15 följande:

Om du vill stötta din mamma i detta så ska du väl givetvis gräla på henne att hon måste slita ligga med honom och se till att skilsmässan faktiskt händer.

Tro mig älskarinnan vet redan att dom ligger. Alla vi som varit i den sitsen vet det redan utan att nån säger det och oavsett vad mannen påstår. 

Jag vill inte lägga i mig vad mamma väljer att göra, kan inte styra vad hon vill göra/tänker göra, personligen för mig så är det bäst att dom skiljer sig men mamma verkar vilja satsa på att få tillbaka honom, och pappa är så förvirrande, en vecka säger att han har fått starkare känslor för mamma och andra veckan säger att dom har försvunnit.

Jag är ganska säker på att kvinnan inte vet, har ju dock aldrig vart i en sån här sits så har nog inte rätten att skriva så, men från vad jag har sett och hört om denna kvinnan så är hon väldigt svartsjuk av sig och har sagt till pappa att hon ger alla sina men 3 chanser innan hon lämnar dom, och att pappa då har 1 chans kvar, och det känns som att om hon visste om allt det här så skulle hon ha lämnat pappa, eller så bara bryr hon sig inte. Jag vet på att hon misstänker iallafall. Pappa har ljugit förut för henne så hon misstänker nog mycket, hon förbjöd honom från att bo hemma förut
  • Anonym (aldrig en mebis)

Hade det varit min mamma hade jag bara sagt att jag tycker att hon är dum i huvet som ligger med en karl som bara fortsätter utnyttja och tar det sista han kan få så länge det inte kostar honom nåt, och sen skött mina egna affärer.

• blommigabergen
    Anonym (E) skrev 2024-01-11 20:48:43 följande:
    Precis, det är inte din plats att lägga dig i vem din pappa knullar. Förstår att du bryr dig om att älskarinnan behöver veta sanningen men jag förstår inte varför du inte bara kontaktar henne.
    Som jag försökt att berätta för varenda annan person i denna tråd, jag lägger mig inte i, under allt det här har jag endast sagt min åsikt, och hur jag tycker och tänker, jag vill inte lägga mig i, det ända jag vill är att båda mina föräldrar mår bra och har ett bra liv, och att allt det här slutar med att vi alla mår bra. Och jag kontaktar inte henne för att det inte är min plats att göra det, och sen är jag rädd för hur min pappa skulle reagera eller vad han skulle göra, skulle inte förvåna mig om man kastade ut mig eller gjorde något. 
  • Anonym (Manboy)

Tycker lite synd om TS, att bli begåvad med 2 så veliga föräldrar kan inte vara lätt!

• Less is more

Jag tycker också synd om TS.

Men säg till mamma att hon vet att du tycker de ska skiljas.

I övrigt kan du inte påverka hur de vuxna beter sig mot varandra. Eller vad de gör. Det är inte ditt ansvar. Släpp det. 

Nu vet du i alla fall vad du inte vill ha för relation när du blir vuxen. Du verkar mognare än dina föräldrar. Det är bra. Ta hand om dig på bästa sätt. kram

• Anonym (Man)

Får älskarinnan reda på det kanske hon dumpar din pappa. Då ökar risken att dina föräldrar inte skiljer sig. 

Svar på tråden Hjälp mig få fram sanningen till min pappas nya älskarinna.