Vill gå ner i vikt. Men hur skapar man en hållbar kost?
Vill gå ner i vikt. Men jag klarar inte av att fixa en bra kost. Sambon vill jämt äta skräpmat då han inte kan laga mat. Har tre barn som alla har npf och är selektiva i maten. Jag står för 90% av all matlagning och sambon köper pizza och hamburgare när det är hans tur. Är utbränd och orkar inte laga flera rätter som jag gjorde förr.
Jag vill ha en hållbar kost som ändå går snabbt att laga. Tips?
Behöver frukost som lätt kan tas med till jobbet. Typ yoghurt och flingor, fast nyttigt. Matlådor som är lätta att laga och ta med.
Vad finns det för mellanmål som man snabbt kan äta?
Mina kostvanor just nu är katastrof. Äter aldrig frukost, dricker en red bull till frukost typ. Äter någon färdig fryspasta eller så från Ica till lunch, en hotdog i bröd från Pressbyrån eller liknande. Middag blir i regel något som barnen äter. Färdiga köttbullar med makaroner, korv och makaroner, plättar, snabbmat etc. Trycker i mig massor med godis under dagen då jag är hungrig utan frukost och behöver något mellan lunch och dagens slut. Äter i regel ljus fralla i mackgrillen och en glas mjölk till kvällsfika.
Har inte tid och ork att stå och skala och skära avokado att sätta på en smörgås etc. Vill ha något som går snabbt att laga och är lätt att ta med helt enkelt. Har ni några tips?