• Mijaaaa

Förskolor i Helsingborg

Vilka förskolor är bäst respektive sämst i Helsingborg? Vad är era erfarenheter? 

Svar på tråden Förskolor i Helsingborg
Nästa tråd från kategorin Förälder: Pedagogik
  • Marre29

Hjälp "Tappar huvudet" 7,5mån

HEj,

är det ngn som vet vad det kan vara som är fel(om det är ngt fel) när min lilla tös ofrivilligt nickar ibland, som om hon helt plötsligt inte orkar hålla upp huvudet mer. Tappar alltid huvudet framåt. Detta började vid ca 4 månaders ålder men jag tycker att det bli oftare ju mer tiden går.

Sedan hänger hon väldigt gärna till vänster när hon sitter i barnstolen, sitter själv på golvet och är då rak men har alltid sin favoritsida vänster där hon hittar och tar saker först, kanske inte ens har ngt med varandra att göra, men ändå.

Hoppas ngn kan hjälpa mig och ge mig tips på vad det kan va.

• Svar på tråden Hjälp "Tappar huvudet" 7,5mån
  • maj06

Så gjorde min Sebastian för någon månad sedan (runt 6 mån). Vi tyckte det var jättekonstigt eftersom han är väldigt stark och stadig i nacken. Helt plötsligt bara *tappade han huvudet*. Han t.o.m dunsade i matstolens bricka en gång. Frågade BVC men de hade inget svar, bara tyckte vi skulle hålla uppsikt. Nu är det helt försvunnet. Varade en månad ungefär.

• CeeJay

Kan vara att någon sena i nacken inte utvecklats som den ska men det behöver inte alls vara något farligt eller så. Hör med BVV, ni kankse kan få remiss till sjukgymnast och få lite strech-övningar för att förlänga muskulaturen/senorna?

Båda våra tjejer tappade huvudet då och då och blev inte helt stadiga i nacken förrän ca 6-7 månader. Äldsta tjejen sökte vi för då hon även hade "problem" med att vilja använda sina ben (tog första stegen vid 16 månader) och de trodde det bara var muskelsvaghet från att hon inte legat på mage och inte heller rört på sina ben och sprattlat som de flesta barn gör.

Nu hade ju även lilla tjejen "problem" med att även hon tappade huvudet och hon låg på mage och sprattlade sedan hon nästan var nyfödd - så jag tror det kan vara något genetiskt men som sagt det behöver INTE vara nått farligt och är nog lätt åtgärdat om ni ens måste göra något åt det!

Lycka till!

• Anonym (J)

Hej! Hur har de gått? Ordnade det upp sig?

Svar på tråden Hjälp "Tappar huvudet" 7,5mån