Anonym (Rob) skrev 2024-01-18 13:40:11 följande:
Tror du glömde några egenskaper som korta killar behöver kompensera med...
Inget nytt under solen direkt.
Finns massor med klipp på youtube och TikTok där man frågar tjejer om de skulle välja en lång och ful kille eller en kort och snygg kille.
De flesta skulle välja en kort och ful kille. Så viktigt är längden. Tycker mig se precis detsamma i verkligheten. Ser ofta snygga tjejer med lite tjocka/fula killar. Gemensamt är att de är mycket längre och större än tjejen. Det är de enda som behövs ungefär för att tjejen ska bli attraherad.
Det var bara exempel, inte en checklista.
"Snygg" och "ful" är väldigt subjektiva egenskaper och är ingenting som man själv kan påverka mer än att se till att man kan försöka få sitt utseende att hamna så nära neutralt som möjligt, med en vettig frisyr, ingen ansiktsbehåring eller åtminstone välansad sådan, välsittande kläder, rak hållning och en fräsch doft.
Men en man som lyssnar, kan få mig att skratta, kommer ihåg små saker jag nämnt, spinner vidare på saker vi pratat om, inte avbryter, inte bara pratar on sina särintressen eller styr över konversationen till sitt område, är allmänbildad utan att vara besserwisser, är bestämd utan att domdera, bygger upp andra istället för att hävda sig och får mig att tycka mer om mig själv, ja, en sådan man har en fördel som kan uppväga otroligt mycket vad gäller kroppsliga nackdelar. Jag har varit tillsammans med killar som har varit allt ifrån 170 cm till över 190. Jag kan lova att det inte var kroppslängden som primärt har avgjort vem jag har fastnat för.