• Liten man

Hej, varför vill många kvinnor ha långa män?

Jag är kortväxt, har en flickvän som är mycket längre än mej, och väger mer än mej, (dubbelt så mycket), det är tydligen ovanligt. Dom flesta kvinnor vill ha långa män. Vad beror det på? Är lite nyfiken. Vi har pratat om det min flickvän och jag. 

• Svar på tråden Hej, varför vill många kvinnor ha långa män?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Zipp) skrev 2024-01-18 13:34:00 följande:
    Långtifrån alla. Men du generaliserar grovt som vanligt. Och du brukar ju själv skriva att du vill vara undergiven och slampig med en man. Betyder det att alla män vill det?
    Jag har aldrig sagt alla. Jag skrev att kvinnor vill det. För tråden handlar om kvinnor. Nej, jag tror inte att alla män vill vara undergivna och slampiga med män.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tr) skrev 2024-01-18 12:28:41 följande:
    Snarare att kvinnor vill känna sig mindre eftersom det i allmänhet ses som mer attraktivt att vara liten och nätt i förhållande till sin man. 
    Ja, det också.
  • Anonym (L)

Herregud, du har ju en flickvän så vad är problemet? Finns många normallånga män som aldrig kommer i närheten av att få en tjej ens. 

• Tink
    Anonym (Rob) skrev 2024-01-18 13:40:11 följande:
    Tror du glömde några egenskaper som korta killar behöver kompensera med...

Inget nytt under solen direkt.

Finns massor med klipp på youtube och TikTok där man frågar tjejer om de skulle välja en lång och ful kille eller en kort och snygg kille.
    De flesta skulle välja en kort och ful kille. Så viktigt är längden.  Tycker mig se precis detsamma i verkligheten.  Ser ofta snygga tjejer med lite tjocka/fula killar. Gemensamt är att de är mycket längre och större än tjejen. Det är de enda som behövs ungefär för att tjejen ska bli attraherad.
    Det var bara exempel, inte en checklista. 

"Snygg" och "ful" är väldigt subjektiva egenskaper och är ingenting som man själv kan påverka mer än att se till att man kan försöka få sitt utseende att hamna så nära neutralt som möjligt, med en vettig frisyr, ingen ansiktsbehåring eller åtminstone välansad sådan, välsittande kläder, rak hållning och en fräsch doft.

Men en man som lyssnar, kan få mig att skratta, kommer ihåg små saker jag nämnt, spinner vidare på saker vi pratat om, inte avbryter, inte bara pratar on sina särintressen eller styr över konversationen till sitt område, är allmänbildad utan att vara besserwisser, är bestämd utan att domdera, bygger upp andra istället för att hävda sig och får mig att tycka mer om mig själv, ja, en sådan man har en fördel som kan uppväga otroligt mycket vad gäller kroppsliga nackdelar. Jag har varit tillsammans med killar som har varit allt ifrån 170 cm till över 190. Jag kan lova att det inte var kroppslängden som primärt har avgjort vem jag har fastnat för.
  • Anonym (fluffig)
    Alice10noah15 skrev 2024-01-18 10:56:37 följande:

Tycker inte att man ska dra alla kvinnor över en kant. ja jag vill ha lång man, för jag själv ska känna mig mindre än min man.

har iof en väninna som är 197 och hennes kille är 171 

så ja, är man bara nöljd, tycker jag att andras åsikter kan spela noll roll 

Kam! Inte kant!
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Rumpaden skrev 2024-01-18 12:59:31 följande:
    Hade du velat ha en man som är 30 cm kortare än dig och väger 30 kg mindre än dig?
    Om jag blev kär i en, varför inte?

Men jag föredrar en partner närmare min egen längd. Stor längdskillnad är opraktiskt. Sannolikheten att jag skulle träffa en 30 cm kortare man är dock extremt liten. Det är betydligt större sannolikhet att han är 30 cm längre. Men det är inte heller önskvärt, även om jag aldrig skulle välja efter längd.
  • Liten man

Vad jag förstår så vill dom flesta kvinnor ha långa män, spelar ingen roll om kvinnan är kort eller lång, mannen ska vara lång, punkt. Men jag har inte fått så mycket svar på varför det är så? En del säger instinkt, andra evolution, en del det bara är så. Många kvinnor är så noga annars med medvetna val, medveten med klädstil, val av boende. Men val av livskamrat går på instinkt? Är det verkligen så?

• Anonym (Haha)
    Alice10noah15 skrev 2024-01-18 10:56:37 följande:

Tycker inte att man ska dra alla kvinnor över en kant. ja jag vill ha lång man, för jag själv ska känna mig mindre än min man.

har iof en väninna som är 197 och hennes kille är 171 

så ja, är man bara nöljd, tycker jag att andras åsikter kan spela noll roll 

Haha, dra alla över en KAM Glad
  • Anonym (Carinata)

Det ser ju rätt löjligt ut om en bastant kvinna kommer tillsammans med en skitkort lite mask till karl. Man undrar ju om han försvinner i alla skrymslen och vrår.
    Nej det är osmickrande att mannen är typ 30 cm kortare än kvinnan. Typiskt när det är ytterligheter åt båda hållen. Så skitkorta män får sikta in sig på jädrigt korta tjejer. Det kan bli en fin match. 

• Liten man

Men jag gillar när min kvinna är lång och stor. Jag är bara 140! cm lång, väger 40 kilo. Tänk vad gulligt att få sitta i kvinnans knä? Finns det verkligen ingen kvinna som gillar det? Måste alla män vara stora och starka?

• fultextad användarhandbok
    Liten man skrev 2024-01-18 21:49:39 följande:

Men jag gillar när min kvinna är lång och stor.

Antagligen för att de gillar när deras män är långa och stora.
  • Agda90
    Liten man skrev 2024-01-18 20:30:39 följande:

Vad jag förstår så vill dom flesta kvinnor ha långa män, spelar ingen roll om kvinnan är kort eller lång, mannen ska vara lång, punkt. Men jag har inte fått så mycket svar på varför det är så? En del säger instinkt, andra evolution, en del det bara är så. Många kvinnor är så noga annars med medvetna val, medveten med klädstil, val av boende. Men val av livskamrat går på instinkt? Är det verkligen så?

Jag har varit väldigt tydlig med varför jag inte vill ha en partner som är kortare än mig men det har du inte bemödat med ett svar.

Sen är det väldigt intressant att läsa att folk har så förutfattade meningar "mannen ska vara lång, punkt". 
    Alla har olika preferenser, så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Men det betyder inte att alla har samma preferenser men du påstår att kvinnor har det....
Svar på tråden Hej, varför vill många kvinnor ha långa män?