• Claramolly124

    Ångest o konstiga symtom

    Hej jag har ångest/hälsoångest o upptäcker många symtom. De som gör mig mest orolig är som att huvudet skakar till nästan hela tiden och även alla dessa nervryckningar. sedan har jag fått som att de ?pirrar? under näsan. Jag har vart hos läkare o kollat upp detta med neurologisk undersökningar o blodprov men de säger att inget är fel. Men kan ångest verkligen skapa detta?

    andra symtom jag haft är
    ?bröstsmärta 
    ?hjärtklappning
    ?högt blodtryck
    ?huvudvärk/stickningar i huvud
    ?yrsel
    ?illamående 
    ?domningar i händer o fötter
    ?trötthet
    ?stel i hela kroppen
    ?besk smak i munnen 
    ?skakig
    ?kall om händer o fötter 
    ?muskelryckningar
    ?okoncentrerad/ofokuserad
    ?overklighetskänslor
    dela gärna av er av erfarenheter och era symtom! 

  • Svar på tråden Ångest o konstiga symtom
  • Anonym (X)

    Ångest kan skapa alla de där symptomen och många många fler, nästan vilka som helst. Om du kollat upp att det verkligen inte är något fysiskt fel på dig skulle jag rekommendera KBT. Det finns ek självhjälpsbok som heter "Tänk om jag är sjuk" som är mkt bra. Generella råd i övrigt är att lära sig leva med ångesten så att målet blir tänkande i stil med "ok jag kanske dör i morgon. Kanske inte." Att acceptera att man lever i osäkerhet. Kanske har man cancer. Kanske inte. Men det är små steg för steg övningar i den boken. 
    Rekommenderar totalt google-stopp på sjukdomar kopplade till olika symptom. Lycka till det finns hjälp att få!

Svar på tråden Ångest o konstiga symtom