• Anonym (Hemorrojd)

Hemorrojder efter förlossning

Kan någon snälla hjälpa mig, står inte ut längre. 

Har en yttre fast Hemorrojd som kom efter förlossningen, kirurg har tittat på den och den går inte att operera. Har behandlat med xyloproct och stolpiller i en vecka men det har inte blivit bättre och gör djävulskt ont. Fått morfin tabletter för att stå ut med smärtan. 

Nu har det kommit ut en till Hemorrojd som jag kan trycka in men så fort jag trycker in den och rör på mig så kommer den ut igen. Jag har alltså som ett plommon i rumpan som är jävligt jobbigt och som inte lägger sig. Jag har nu börjat prova alcosanal salva från igår och det hjälper ändå inte. Tillsammans med d tta har jag fått bedövningsmedel från sjukhuset som jag sätter på för att trycka in efter tömning. 

Jag har även provat att lägga alcosollösning med papper men det hjälper inte heller... 

Jag vill bara bli frisk och orka vara med mitt barn som jag inte orkat på grund av att det gör ont när jag går sitter ligger. 
    Någon som har mirakel kur? 

• Svar på tråden Hemorrojder efter förlossning
  • Anonym (Ajaj)

Varför går den inte att operera? Tycker du ska boka tid hos annan läkare och förklara ditt problem, låter konstigt att du inte kan få mer hjälp. Jag hade hemorrojder som behandlades med gummiband (man stryper blodtillförseln så att de tillbakabildas. Funkade bra. 

• Anonym (Rojden)

Jag fick också gummibandsbehandling på Kirurgen efter förlossning, två gånger inom ett år. Kunde inte fungera annars.

Gummibandet kan dels bara dra in bråcket så att det inte kommer i spänn i öppningen hela tiden (sitter det så kommer det inte att kunna svälla av), och dels kan bråck som sitter lite längre upp snöras av så att de dör, som ovan skriver.

På dem igen och ge dig inte, de måste förklara ordentligt och motivera varför du ska ha det så illa. Envisast vinner! Hjärta

• Poison82

Undrar också vad det är som gör att man säger att den inte går att operera bort

• Anonym (Hm)

Jag hade samma problem efter mitt första barn. Det var hemskt jobbigt och smärtsamt. Med åren försvann problemet dock av sig själv. Det blev en liten hudflik men även den försvann sen. Det var väl dock 3 år efter som jag inte hade återkommande problem längre. Efter andra barnet fick jag inga problem alls. Verkar som tiden kan läka ut det också. Prova att gå till en annan läkare för att se om en operation ändå är möjlig. 

Svar på tråden Hemorrojder efter förlossning