Hur ska jag tolka det? Tycker min fru att jag ska ha sex med andra!?!
Ännu en tråd av ännu en som lever i ett sexlöst förhållande. Egentligen inte helt sexlöst men nästan.
Tånkte inte gnälla, men om jag ändå ska summera det, så lever jag med samma kvinna sen 20 år tillbaka. Vi har barn i tonåren och börjar få en del mer tid över. Vi var unga när vi fick barn och har haft våra ups and downs.
Det mesta är bra i vår relation. Vi är hyfsat jämnställda, vi ger varandra utrymme och tid, och vi har alltid hjälpt varandra när den andre har haft det jobbigt.
Vårt stora problem är att vi egentligen varit ganska osynkade sexuellt väldigt länge. Vi har pratat massor om det genom åren och vi har kunnat hitta en ok balans.
Hon är ?periodare? , har normal sexdrift emellanåt men ingen alls långa perioder. Vissa perioder har det varit ett problem, vissa har det varit bra, men allt som oftast så har det varit ganska jobbigt för mig. Hon tycker egentligen bara det är ett problem eftersom jag ?inte känns helt nöjd?.
Ska tillägga att även om vi har sexlösa perioder så brukar vi ändå ha fysisk närhet med kramar osv.
Efter ett hyfsat ok år så är hon inne i sån där period där hon inte har det minsta intresse av sex. Det har pågått i några månader och jag börjar tycka det är jobbigt. Häromdagen märkte hon att jag var lite avvikande när vi låg och kramades i soffan och frågade ?Hur är det? Är det ok??
jag sade som det är. Att jag tycker det är frustrerande och ensamt att leva i en sexlös relation. Kanske klumpigt sagt men det var precis vad jag kände.
Ibland är det väldigt infekterat att ens nämna det men nu var vi själva hemma och kunde prata om det.
Hon förklarade hur hon känner. Hon är attraherad av mig men känner bara inte något behov alls av sex just nu. Men att hon kan ställa upp om jag vill.
Jag å andra sidan förklarade att det för min del inte handlar om att hon ska ställa upp eller att vi måste ha sex x gånger i månaden. För mig handlar det om att jag vill att hon ska vilja. Det finns ju ingen poäng med att hon bara ska ställa upp. Visst kan man göra det för sin partner ibland, men i det stora hela så saknar jag känslan av att dela en sexuell upphetsning, eller kåthet med henne. Det är likaom det sexuella bandet där båda ska känna ?jag vill ha dig? på ett sexuellt sätt också.
Eftet en stund prat så säger hon
?Detta kanske låter dumt. Jag vill ju inte riskera att förlora dig men om du mår dåligt över något som jag inte mår dåligt över eller kan göra något åt, kanske du ska hitta en älskarinna? Det vore kanske ingen drömsits för mig men jag hade accepterat det?
Ni som varit i liknande situation, vad menar hon? 👀
Jag tycker å ena sidan att det verkar ju väldigt osjälviskt och förstående av henne, men samtidigt läser jag in en massa mellan raderna. Ska såklart prata med henne igen men känner jag måste bolla detta med något och då blev det detta forumet 🤣