• Flissannn

    Inget hjärtat syns på ultraljud v 7+1

    Hej 

    gjorde ett ultraljud igår och gick precis in i v 8 (7+1) hon kunde se en graviditet och att den satt där den skulle men sa ?att den såg liten ut? 

    hon kunde inte se något hjärta slå. 


    jag ska tillbaka om 2 veckor för ett nytt ultraljud och har lämnat blodprov hcg idag och ska lämna några dagar innan nästa ultraljud också. 


    hon sa helt enkelt att jag får leva i ovisshet tills dess. 


    är det någon med erfarenhet av detta? Någon som inte heller kunnat se något hjärta och sedan att det ändå gått bra? 


    eller Bör jag ställa in mig på att det är kört? 


    mina tester är jätteskarpa, ökat hela tiden. Jag har dock inte så mycket symptom och har inte haft under hela tiden. Mest ömma bröst. Mått extremt illa 3 tillfällen. Lite molvärk någon gång då och då annars inget. 

  • Svar på tråden Inget hjärtat syns på ultraljud v 7+1
  • MagganTop

    Är du säker på når befruktning skedde? Är du nån vecka kortare än du tror så är det inte alls ovanligt att man inte ser så tidigt som i v 6

  • Flissannn

    MagganTop

    hyfsat säker. Tog ovitrelle 21/12 så ägglossning har med största sannolikhet skett runt 23/12. befruktningen kan givetvis skett någon dag senare ju men det borde inte handla om många dagars skillnad. Men absolut. Jag skulle ju kunna varit i 6+5 eller 6+6 istället för 7+1 eller så. 


     

  • Minella

    Hej, vart med om precis samma dom dig.
    Var på vul v. 5+1 allt såg fint ut med graviditeten, 2 veckor senare såg fostret för litet ut och man såg också "flöde" i livmodern?

    Hur har det gått för dig??

  • Flissannn

    Minella 

    jag ska på nytt ultraljud på tisdag så än vet jag inget. Jag lämnade ett hcg blodprov dagen efter förra ultraljudet alltså för 8 dagar sedan och det va på ca 14500. Ska lämna nytt nu på fredag. 


    imorse visade stickan lite svagare streck (innan har testlinjen varit starkare än kontrollstrecket oftast ) men inte imorse så jag har ställt in mig på dåliga besked på tisdag. Sen tog jag ett likadant test idag på typ en timmes urin sen sist jag va på toa. Då va teststr mörkare än kontrollstrecket igen. Så förvirrande! Har läst om att när man kommer upp i  för höga hcg halter så kan testerns visa  svagare och om man spär ut med vatten så blir de starkare. 


    vill bara att det ska bli tisdag så jag får ett definitivt besked och kan gå vidare oavsett hur det går. 


    hur går det för dig? 

  • Minella

    Jag förstår, fick du veta hur litet fostret va? Jag var på vul då jag var osäker på hur långt gången jag var.
    Då misstänkte man tvillingar, sen nästa tid så upptäcktes att fostret inte växt alls senaste 2 veckorna.
    Mina symtom försvann otroligt snabbt sen började jag få ljusrosa flytningar som sen blev klar rött blod och jag fick missfall efter mitt 3e vul i v8.

    Hur har du med symtom? Tycker inte du ska testa dig tror de kan visa olika som du säger.. men förstår att du gör det, man greppar halmstrån bara för att få veta att allt är som det ska, men jag gjorde som du ställde in mig på att de kanske inte går vägen. Men läst många som de gått bra för också:)

    Önskar dig all lycka till, återkom gärna med hur det går för dig🌸

Svar på tråden Inget hjärtat syns på ultraljud v 7+1