Min son kallade mig för psykopat
Min äldste son är 15 och går i nian.
Han hade en turbulent tid i sjuan med mkt ilska mot oss föräldrar, men i åttan gick det över.
Han har många vänner, sportar och skolan går helt okej. Hemma är han mycket på sitt rum och chattar med vänner på nätet, men när han är med oss verkar han nöjd och glad, berättar om vad de sysslar med och om skolan och så. Brukar säga att vi är helt ok som föräldrar i jämförelse med de galningar som många kompisar berättar om.
Iaf. Nu ligger resten av familjen i influensa och han hade lovat plocka upp medicin åt oss på apoteket när han ändå var i trakterna. Jag ringde lokala apoteket, bad dem plocka fram det vi behövde och betalade via nätet.
Sonen kom hem och hävdade att de vägrat ge honom medicinen. Blev förvånad och ringde apoteket och det visar sig att han aldrig varit där.
Maken blev arg och skrek att nu skulle han skärpa sig o gå tillbaka på en gång. Sonen blev arg och gapade tillbaka att han vägrar. Jag försökte mest förstå vad det hels handlade om. Slutligen sa sonen att han spelat in hela bråket och skulle skicka det till sociala myndigheterna.
Jag har vuxit upp i ett ostabilt hem och är mycket mån om att alla känner sig trygga hemma och tvingade sonen att prata ut.
Sa att upplevde han det så ville vi ju bara hjälpa till.
Han började gråta (mest av ilska verkade det som) och jag fick höra att jag är en psykopat som inte bryr mig om honom, vi som föräldrar är för oroliga av oss och överlag har jag förstört hans barndom. Jag tog emot och försökte lyssna, han var väldigt uppe i varv. Han kunde inte riktigt komma på några exempel på alla anklagelser, det var mer ?en diffus känsla? påstod han. Vet liksom inte riktigt vad han vill ska förändras.
Iaf var han på sitt rum en kvart. Kom ner, bad om ursäkt f det där med psykopatin, men höll fast vid att jag och maken är helt jävla hopplösa. Föreslog att vi skulle prata nu när han var lugn, men han vägrar ?Var inte så himla dramatisk!!? Skolkuratorn var bara att glömma.
Dramatisk? Jag? Nyss var jag ju en galen psykopat? Detta kom verkligen helt oväntat.
Iaf så åkte han på gymmet och hämtade hem medicinen. Själv har jag både feber och ångest nu. Det var grova anklagelser han kom med - men väldigt abstrakta.
Snälla hjälp mig. Känner mig som världens sämsta mamma nu.