• Jojopyttipanna

    Blir inte gravid efter utdragen abort

    Hej, det här är mitt andra inlägg på familjeliv sen 2011. Har suttit och kollat runt lite på olika trådar här under en tid. Hur som helst, mitt problem är att jag blir inte gravid trots att vi försökt under ett år. 


    Under 2022 var jag gravid TRE gånger inom loppet av 7 månader. Två missfall och en abort (aborten gjordes då pga personliga skäl). Det blev en medicinsk abort då jag bara vara i vecka 5+2, jag blödde i ungefär 3 veckor, sen stannade det till i 5-6 dagar för att sedan börja blöda igen. Jag åkte in till gyn som konstanterade rester som var kvar, de skickade hem mig med dom piller man får när man gör en medicinsk abort. Inget kom ut. Under hela oktober åkte vi in och ut från gyn akuten pga blödningar och smärta. Då jag inte hade infektion så tyckte dom att jag kunde vänta, resterna skulle komma ut med mensen. När November kom så satte min sambo ner foten och vi kontaktade en privat klinik som ordande en skrapning då resterna fortfarande inte kommit (gick runt med rester i tre månader). Efter skrapningen slutade jag blöda, och fick min mens ungefär 3 veckor efteråt. Vill tillägga att efter skrapningen så har jag ont nästan hela cykeln, jag är smärtfri 7-9 dagar. 


    Har vart hos en gyn som sa att hon såg ägg, bra slemhinna osv. Men jag fattar inte varför det inte tar sig? Med min förstfödda blev jag gravid 4e gången, dom andra graviditeterna tog det inte mer än 3 gånger att bli gravid. Efter att kollat runt och googlat så misstänker jag Ashermans Syndrom. Eller är det ålder? Kan det var mina täta aborter? Eller gick jag med rester allt för länge? 

  • Svar på tråden Blir inte gravid efter utdragen abort
  • Anonym (Hejsan)

    Hur gammal är du? 


    Efter 30 så sjunker fertiliteten.
    Hur gammal är din sambo? 

Svar på tråden Blir inte gravid efter utdragen abort