Hemorrojd-Operation 4-gradens. Ja eller nej?
Kommer in till kliniken där jag ska genomgå min operation, hade tänkt överväga en sista gång när jag var på plats tidigt (skrev ner en rad saker jag ville fråga kirurgen samt vildar på skurna flikar som jag ville veta över om det var så jag skulle se ut). Får tabletter vid entrén av sjuksköterska - så nu fanns inget återvändo tänkte jag. Byter om Medans jag tänker över listan jag ville syälla min kirurg över för att vara lugn och beredd på vad som ska ske. Min anestesiläkare för mig in i kururgisalen där sjuksköterskorna (ca 6 st) lyssnar till musik medans dem gör i ordning inför min operation. Hoppar upp den där gynekolog-stolen och de för medlet i mig och vips, vaknat i uppvaket. Allt är ok, Mår bra, känner inte mycket. får lite saft och macka i mig. Min kirurg förklarar att dem sytt in (dragit utifrån in visa flikar) i tarmen, någon har också bränts bort som var en inre, sedan några som bara skars bort och lät vara med öppna sår. Dem ber mig att dricka mycket vatten för att få mig att kissa. Efter kisset var det tack och hej. Min mamma hämtade mig.
Samma dag har jag smärta, men det går att överleva.
Däremot dagen efter mycket smärta. Morfin hjälper Mig såklart men avtar rätt fort. 2-3 dagen har jag en känsla av en klump bajs som typ hänger ut men det går inte att bajsa och det trycket gör fruktansvärt ont. Spenderade 22/24 timmar av dygnet på toaletten. Att till slut sitta naken på duschgolvet i alla möjliga positioner och krysta.
4 dagen har jag blivit van med smärtorna att jag bestämmer mig för att sluta ta morfin för att det känns dåligt mot förstoppning och kroppen då jag varit morfinfri också i ca 12 timmar och kan hantera de enorma smärtorna. Hoppade över kvällsdoserna och tog enbart Alvedon och la mig. Vaknar 02:00 med de högsta smärtorna någonsin, nya smärtor som kommer för varje dag. Jag som trott att det skulle blivit bättre för varje dag som gick. Tar en massa morfin och somnar. Återigen. Sovit hela dagen och ätit lite frukost. men la mig efter.
jag ångrar inte operation men tycker det är ett jävligt lidande. Ville skriva på en tråd även första dagen om att det inte var så värst som man läst. Men självklar är hela analen svullen och det gör fruktansvärt ont. tanken att ens skita eller prutta är ajajajaaj.