• littlewickewire

    Svaga plus, fler med erfarenhet som kan lugna?

    Hej!
    Gissar att det bara är jag som är hispig, men jag behöver skriva av mig. Gravid för andra gången, men sist slutade det med MA som upptäcktes i vecka 11.

    Plusade i måndags (äl+10), sjukt svagt plus på morgonen, näst intill icke-existerande, sen tydligare plus på eftermiddagen (hade hållit mig i 9 h, plus knappt druckit ngt vatten). Båda testerna var Babyplan testa tidigt. 

    Tog sen på tisdag morgon CB ultratidigt digital som visade Gravid. 

    Men nu i eftermiddags på onsdagen när jag fick för mig att testa igen så var strecken jättesvaga, eventuellt något svagare än på måndag eftermiddag. Borde det inte ha ökat?

    Kan lägga till att jag "bara" höll mig i 4 timmar i eftermiddags, och hade druckit ganska mycket vatten under dagen.

    Är det bara jag som är hispig? Är på ÄL+12 idag. 

  • Svar på tråden Svaga plus, fler med erfarenhet som kan lugna?
  • Lisa med kniven

    Kisset är säkert utspätt och därför svagare. Mitt tips är att bara testa med morgonurin så att kisset är ungefär lika koncentrerat vid varje test. Att hålla på och testa under dagen är som att jämföra äpplen och päron och leder bara till oro. 

  • EllaBB

    Jag testade på BIM med morgonurin och fick ett väldigt svagt streck (Vanliga RFSU). dagen efter hade jag ett ännu svagare streck med morgonrutinen och samma slags test, några dagar efter det var det lika starkt som på BIM har jag för mig, slutade då att testa. Var orolig för MA och pratade därför med en BM per telefon någon vecka senare. Hon sa att det inte spelar någon roll om senare test ser svagare ut så länge det fortfarande är positivt. Testen är inte gjorda för att visa stegring, bara visa om man är gravid eller inte och olika teststickor kan därför ge lite olika stark färg, sa hon.

    Jag fick aldrig missfall och är gravid i vecka 30. Så om jag var du hade jag slutat testa nu och lita på att ett positivt test är ett positivt test. Glad

  • Daphodil

    Alltså, två test är för få för att dra slutsatser. Men test flera dagar på raken som blir svagare har för mig och vissa andra inneburit missfall. Sen finns det solskenshistorier när det trots allt gått vägen.

    Håller tummarna!

  • littlewickewire

    Ella B, det låter hoppfullt, tack för att du delade med dig ❤️ Grattis till din snart färdiga bebis 😊 Längtar tills jag är där! 🥰

  • littlewickewire

    Daphodil, jo du har helt rätt. Fick ett till positivt på ett CB digital imorse, så nu börjar jag våga  tro att det är sant..! Tack för ditt svar och lyckönskning ❤️

Svar på tråden Svaga plus, fler med erfarenhet som kan lugna?