• Anonym (Stina)

Män - hur desperata är ni efter sex?

Fråga till er killar även om jag är medveten om att alla inte är lika samma 

Hur långt är ni beredda att gå för att få sex? 

Anledningen att jag frågar är att jag ofta hör historier om killar som spelar extremt intresserade av kvinnor, uppvaktar, flörtar, insinuerar att det är något seriöst tills de träffats legat och sedan är intresset som bortblåst? 

Har själv gett en och samma chans flera gånger kalla mig dum men ändå och samma sak. 

Hur har man hjärtat att leka med tjejers känslor på det här sättet? 

• Svar på tråden Män - hur desperata är ni efter sex?
  • Unfortunate Barista

Svaret på det här varierar beroende på ålder. 

För mig var sex viktigare och viktigare ju yngre jag var, jag kunde anstränga mig väldigt mycket för att få vara med en kvinna. I tonåren såg jag relation som ett medium för regelbunden sex.

I takt med att jag blev allt äldre, säg runt 30 år. blev det lättare och lättare att få sex och relationen blev primärt ett medium för måga andra saker som sällkap och äventyr och ännu senare i livet, säg 40+, för saker som trygghet och stabilitet.

Självklart var sex alltid närvarande, men idag föredrar jag att ta hand om mina behov på egen hand istället för att bara ligga med en random kvinna, vilket gör att jag enbart dejtar kvinnor som jag faktiskt vill ha en relation med.

Däremot så kan det hända att man tappar intresset för en kvinna efter att man har haft sex med henne. Inte för att man bedragit henne, sig själv eller för att det var något fel på vare sig henne eller sexet som sådant. Men det är svårt att veta om ens intresse är drivet av lust eller genuint intresse. Intresset kommer tillbaka i takt med att lusten kommer tillbaka men den kommer också att försvinna efter nästa sexuella interaktion.

När den situationen inträffar, dvs att jag tappar intresset för kvinnan efter att vi har haft sex, så brukar jag avsluta relationen. Jag vet att det inte kommer bli bra att fortsätta träffas och det vore inte snällt mot henne. Men jag förklarar inte varför utan ger en vag beskrivning om att det inte känns rätt. Jag kan förstå att hon tolkar det som att jag enbart varit ute efter sex, vilket jag inte var.

• Anonym (borderlina)

Som jag ser det är det förmodligen (eller mer kanske förhoppningsvis är ett bättre ord?) inte så många män som gör sådär. Men de som gör så är så pass "duktiga" på det så det verkar vara vanligare än det är. 

Men ok, det var riktat till killarna så tja... låter dem svara :) 

• Anonym (Stina)
    Unfortunate Barista skrev 2024-02-09 16:27:51 följande:

Svaret på det här varierar beroende på ålder. 

För mig var sex viktigare och viktigare ju yngre jag var, jag kunde anstränga mig väldigt mycket för att få vara med en kvinna. I tonåren såg jag relation som ett medium för regelbunden sex.

I takt med att jag blev allt äldre, säg runt 30 år. blev det lättare och lättare att få sex och relationen blev primärt ett medium för måga andra saker som sällkap och äventyr och ännu senare i livet, säg 40+, för saker som trygghet och stabilitet.

Självklart var sex alltid närvarande, men idag föredrar jag att ta hand om mina behov på egen hand istället för att bara ligga med en random kvinna, vilket gör att jag enbart dejtar kvinnor som jag faktiskt vill ha en relation med.

Däremot så kan det hända att man tappar intresset för en kvinna efter att man har haft sex med henne. Inte för att man bedragit henne, sig själv eller för att det var något fel på vare sig henne eller sexet som sådant. Men det är svårt att veta om ens intresse är drivet av lust eller genuint intresse. Intresset kommer tillbaka i takt med att lusten kommer tillbaka men den kommer också att försvinna efter nästa sexuella interaktion.

När den situationen inträffar, dvs att jag tappar intresset för kvinnan efter att vi har haft sex, så brukar jag avsluta relationen. Jag vet att det inte kommer bli bra att fortsätta träffas och det vore inte snällt mot henne. Men jag förklarar inte varför utan ger en vag beskrivning om att det inte känns rätt. Jag kan förstå att hon tolkar det som att jag enbart varit ute efter sex, vilket jag inte var.

Alltså jag tycker det är så otroligt Ruttet av män att göra så. Att låtsas vara intresserad på riktigt, ibland av kvinnor de vet är intresserade på riktigt av dem. För att tömma sig och dra vidare. Vissa blir djupt deprimerade och självmordsbenägna av att få sina känslor lekta med. Bra att du hellre tar hand om dina behov själv. tack för ärligt svar 
  • Anonym (Inte_i_förstahand)

Inte sex i första hand. Mer efter närhet och kärlek.

• Anonym (Johnny)

Verkligen inte desperat, ganska kräsen av mig. Folk får väl kritisera det, men det måste ju kännas bra o rätt för mig. Som för alla andra. De

• Unfortunate Barista
    Anonym (Stina) skrev 2024-02-09 16:36:04 följande:
    Alltså jag tycker det är så otroligt Ruttet av män att göra så. Att låtsas vara intresserad på riktigt, ibland av kvinnor de vet är intresserade på riktigt av dem. För att tömma sig och dra vidare. Vissa blir djupt deprimerade och självmordsbenägna av att få sina känslor lekta med. Bra att du hellre tar hand om dina behov själv. tack för ärligt svar 
    Det handlar inte om att tömma sig och dra vidare. Om det hade varit fallet så hade ju relationen fortsatt, för då får man ju fortsätta ligga.

Jag avslutar relationen för att jag förstår att det inte kommer att finnas något intresse utöver det sexuella intresset och det är ju inte snällt att leda någon in i en relation som inte kommer att bestå.

Jag vill också vara tylig med att det inte går att veta hur det kommer att kännas efter att man har haft sex. Enda anledningen till att det leder till en sexuell situation är just för att jag känner mig intresserad av henne.
  • Anonym (borderlina)

Jag har personligen träffat på 2 eller fler som så gärna ville knewla att de dolde att de var gifta och hävdade att de var skilda istället.

Utav alla män jag legat med som sagt att de var skilda, separerade eller singel så kan man undra hur många som har ljugit för mig om det. Kan vara bara 2, men kan också vara kanske 15.

• Anonym (JustAdude)

Oavsett om man är kvinna eller man så tycker jag aldrig att det är okej att "leka" med någon annans känslor!

På din fråga: -"hur långt är ni killar beredda att gå för att få sex?"

Mitt svar på det är -Tills jag märker att hon är villig att ha sex med mig. Det inkluderar såklart att jag finner henne attraktiv på något sätt, som att hennes utseende tilltalar mig eller att hon har en fin personlighet även om hon enligt mig bara ser okej ut. 

Det är roligt när jag vägrar tjejer att få ha sex med mig för de flesta är så vana att som man är man med på det om hon är villig. De flesta tjejerna blir lite ställda då (som jag har varit med). Och då kan jag också se om hon kan ta mitt nej på ett bra sätt eller om hon blir sur.

TS: Hur desperat är du till att få ha sex, om jag får vända på frågan? 

• Anonym (Stina)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-09 17:28:55 följande:

Oavsett om man är kvinna eller man så tycker jag aldrig att det är okej att "leka" med någon annans känslor!

På din fråga: -"hur långt är ni killar beredda att gå för att få sex?"

Mitt svar på det är -Tills jag märker att hon är villig att ha sex med mig. Det inkluderar såklart att jag finner henne attraktiv på något sätt, som att hennes utseende tilltalar mig eller att hon har en fin personlighet även om hon enligt mig bara ser okej ut. 

Det är roligt när jag vägrar tjejer att få ha sex med mig för de flesta är så vana att som man är man med på det om hon är villig. De flesta tjejerna blir lite ställda då (som jag har varit med). Och då kan jag också se om hon kan ta mitt nej på ett bra sätt eller om hon blir sur.

TS: Hur desperat är du till att få ha sex, om jag får vända på frågan? 

Vad bra då är vi överens om det ! Låter ju bra att vänta med sex om du inte känner dig redo för det vid dejten, det är inget fel i det finns ingen anledning att stressa. Annat är väl om båda vill. nä asså personligen är jag likadan, kan såklart bli sugen om det är någon jag gillar skarpt men har inte varit kär i många så har inte alls bråttom med sånt. Anledningen till att jag frågar är dels att jag sett detta fenomen ganska ofta bland vänners killar eller dejter då och själv råkat Ut för det. 
    Nu senast en kille som jag verkligen varit riktigt kär i under många år och hade nyxket sex med där jag var tydlig med vilka känslor jag hade. det tog slut och nyligen har han tagit upp kontakten igen efter flera år och spelat jätte kär typ sjunger nån romantisk låt till mig och lagar mat och skriver ofta och sånt och sedan när jag tar steg framåt försvinner han direkt liksom och detta efter att vi haft massa sex. Då är det ju uppenbart att det enbart handlade om att få till det liksom. 

Har även sett flera trådar på olika forum där andra kvinnor blivit bedragna på samma sätt. Därför jag ber om inputs från män. 

• Anonym (gdas)

Svar på din rubrik... Inte ett skit. Söker hellre äkta, annars är jag hellre utan det. 

• Anonym (Vår)
    Anonym (gdas) skrev 2024-02-09 21:50:47 följande:

Svar på din rubrik... Inte ett skit. Söker hellre äkta, annars är jag hellre utan det. 

👍
Svar på tråden Män - hur desperata är ni efter sex?