Kan inte sova efter sex, tidigare levt i destruktivt förhållande
Snälla hjälp mig. Jag blir så ledsen.
Efter 9/10 ggr jag och min sambo har sex kan jag aldrig sova. Inte ens med sömn medicin.
Någon oro i kroppen tar över och tankarna ibland skenar åt alla håll: blandade hemska fragment av minnen blandat med rädslor. Eller så känner jag bara tomt följt av ett äcklande illamående av mig själv för jag better mig som en h*r.. smutsig. Nedvärderad. Lite som om jag kan "höra" exet i tankarna. Istället för tänka det är mysigt och intimt.
Jag väntar på trauma behandling för ptsd efter mitt förhållande jag hade tidigare med sexuellt våld, misshandel psykiskt och fysiskt.
Men jag orkar inte må så här. Vi har varit tillsammans i många år och känner mig verkligen trygg med honom. Han skulle aldrig någonsin skada mig. Men någonstans kanske jag övertäcker och tror han ska lämna mig för hur ärrad jag är och då blir någon låsning i att han vet allt hur skadad jag blivit och att han mår illa av det och då gör jag det med. Jag vet det kanske låter flummigt men så här känns det. Det är så här i perioder. Skulle säga att det är när det är mer stress kring vårat vardagsliv men bara en gissning. Försöker hitta orsaker och lösningar.
Ibland hjälper det sova ensam efteråt. Då somnar jag ofta om. Men varför är det då så? Känner mig elak mot min sambo samtidigt som vi båda behöver sova. Någon som kan hjälpa lite ?