• Anonym (Ledsen)

    Behöver pepp.. :( Försöker bli gravid

    Den här cykeln är nog förstörd! Jag trodde att jag skulle ha ägglossning den 13 februari, så vi hade sex den 11 och den 12 februari. Men ägglossningssmärtan kom inte den 13 februari. Fick ett nästan positivt ägglossningstest den 13 februari dock, och då är det ju minst 24 timmar kvar till ägget faktiskt släpper :( jag vet att spermier eventuellt kan leva några dagar i äggstockarna om dom är riktigt uthålliga och om förhållanden i livmodern är perfekta, men det känns långsökt att dom ska leva så länge :( Behöver pepp! Har försökt bli gravid i 7 månader. 

  • Svar på tråden Behöver pepp.. :( Försöker bli gravid
  • Anonym (Hm)

    Den enda peppen jag egentligen kan ge är att det tog lång tid med båda mina barn :) det låter klyschigt, men vi lyckades den månad jag slutade försöka. Det är mycket som måste stämma för att ett liv ska skapas och varje liten del är en process i sig. Men visst är det orättvist att vissa måste kämpa och andra blir gravida vid första försöket?

  • Anonym (Nu)

    Om ni har sex en gång till nu så finns det väl chans att det träffar rätt? Eller orkar inte mannen?

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2024-02-14 11:13:05 följande:

    Den enda peppen jag egentligen kan ge är att det tog lång tid med båda mina barn :) det låter klyschigt, men vi lyckades den månad jag slutade försöka. Det är mycket som måste stämma för att ett liv ska skapas och varje liten del är en process i sig. Men visst är det orättvist att vissa måste kämpa och andra blir gravida vid första försöket?


    Tack för svar! Ibland känns det som att det är så mycket som ska stämma i minsta detalj, så det typ känns omöjligt!!!! 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Nu) skrev 2024-02-14 12:29:48 följande:

    Om ni har sex en gång till nu så finns det väl chans att det träffar rätt? Eller orkar inte mannen?


    Mannen bortrest :(
  • Anonym (Nu)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-02-14 13:37:23 följande:
    Mannen bortrest :(
    Otur. Håll honom hemma nästa månad. Eller följ med.
    Ursäkta om jag skojar. Jag förstår att ni är angelägna.
    Men det kan ta sig denna månad också. Låter inte helt omöjligt.
    Har ni barn förut?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-02-14 13:37:02 följande:
    Tack för svar! Ibland känns det som att det är så mycket som ska stämma i minsta detalj, så det typ känns omöjligt!!!! 
    Och du har ju på ett att rätt i det du säger, hur irriterande det än må vara när man väntar och väntar. Du är långt ifrån ensam. Det kan vara skönt att höra. Det är precis lika många som gråter ensamma på toaletten varje månad som de som är i chock för att de blev gravida snabbare än de trodde. De gör en liten tröst, men samtidigt inte ovanligt heller. Stort lycka till nästkommande månad om ni inte lyckas denna 
Svar på tråden Behöver pepp.. :( Försöker bli gravid