• Anonym (Pinsamt)

    Har ni fått detta råd?

    Jag fick missfall i 11+0. Jag fick rådet av sjukvården att inte ha sex oskyddat på första ägglossningen efter missfallet då kroppen behöver vila och man ska vara säker på att allt blod kommit ut. 

    Har ni fått samma råd i liknande situationer? 

    Vi hade köpt kondomer, men glömde dem... Jag tog ett ägglossningstest efteråt och jag verkar vara fertil. Är orolig nu. 

    Hur viktigt är det att vänta? Ska jag ta ett dagen efter piller? 

    Vi vill ha barn, men tänkte om kroppen behöver vila. 

  • Svar på tråden Har ni fått detta råd?
  • Anonym (Madeleine)

    Krasst sett.. om kroppen behöver vila kommer det i så fall bli ett missfall till. Det fick jag som information när jag fick mina missfall.  
    Självklart kan det ta sig och gå väl men det är för din egen skull det kan vara bra att inte bli gravid igen direkt inpå. 
    Låt kroppen vara nu och se vad som händer. Inga piller
    . Blev du gravid så blev du eller så kommer mensen. 

  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Madeleine) skrev 2024-02-14 19:35:57 följande:

    Krasst sett.. om kroppen behöver vila kommer det i så fall bli ett missfall till. Det fick jag som information när jag fick mina missfall.  
    Självklart kan det ta sig och gå väl men det är för din egen skull det kan vara bra att inte bli gravid igen direkt inpå. 
    Låt kroppen vara nu och se vad som händer. Inga piller
    . Blev du gravid så blev du eller så kommer mensen. 


    Tack för svar. Jag kommer inte ta något piller. Vi kommer skydda oss tills det är okej att försöka och om det blev något nu så välkomnar vi det lilla livet. 
  • Anonym (frögurkan)

    Jag fick också det rådet när jag blivit gravid på första försöket men fick MA i v 13.

    Blev sen gravid direkt igen efter 1 cykel uppehåll. Naturen är väldigt orättvis med fertilitet.

  • Anonym (Sara)

    Jag fick aldrig det rådet. Fick missfall i vecka sex och blev gravid igen månaden efter. Har nu en frisk sexåring. 

  • Anonym (Barnmorskan)

    Det är rent hittepå. Vill du bli gravid direkt är det fritt fram, kroppen gör det den ska själv. Ägglossning kan ske så snart som 8 dagar efter missfall/abort/förlossning och kommer det då en ägglossning är kroppen redo för en ny graviditet. Det är Ditt val!

    mvh

  • Anonym (Id)

    Avvakta till månadskiftet. Då mejlar du servicejouren@skatteverket.se 
    Uppge att du vill ha personbild 6401 på henne och ange hennes personnummer Du behöver inte ange varför du vill ha det. Uppge ditt namn och postadress dit det ska skickas (det går inte att få på mejl).


    Är det så att hon har fött ett barn så kommer barnet stå med på utdraget.

  • Anonym (Id)
    Anonym (Id) skrev 2024-02-17 11:35:24 följande:

    Avvakta till månadskiftet. Då mejlar du servicejouren@skatteverket.se 
    Uppge att du vill ha personbild 6401 på henne och ange hennes personnummer Du behöver inte ange varför du vill ha det. Uppge ditt namn och postadress dit det ska skickas (det går inte att få på mejl).


    Är det så att hon har fött ett barn så kommer barnet stå med på utdraget.


    Postade i fel tråd.
Svar på tråden Har ni fått detta råd?