• milessj

    Studier under graviditet

    Hej! Jag är förstföderska i vecka 18.
    Mitt mål med detta innlägg är att nå andra unga mammor/mammor som pluggar så att vi kan peppa på varandra och dela tips&tricks. 

    Just nu går jag klart andra året på gymnasiet program NATNAT. Jag är så slut! 
    Helt sedan början av graviditeten har jag missat så mycket av skolan att jag har varit nära på att bli utslängd. Den här graviditetströttheten har INTE blivit bättre i andra trimestern och jag mår verkligen  piss.

    De flesta dagarna klarar jag knappt ta ut mig ur sängen, och att ta bussen till skolan känns helt omöjligt de flesta dagar. 

  • Svar på tråden Studier under graviditet
  • Anonym (Anonym)

    Hej, jag är i nästan samma sits som dig. jag är ung och går tredje året på gymnasiet. fick nyss reda på att jag är gravid och är rädd för vad alla ska tycka och tänka, jag är ju tidigt i graviditeten nu så jag känner inte av några jobbiga symtom just nu men jag undrar några saker.


    Har redan gjort en abort tidigare och jag blev gravid igen med p piller. jag vill verkligen inge göra en abort till så jag undrar hur du kom fram till att behålla ditt barn och hur de har löst sig ekonomisk plus vad dina föräldrarna sa?
    är intresserad av att veta för vill inte känna mig ensam i det här

  • milessj
    Anonym (Anonym) skrev 2024-03-22 19:34:45 följande:

    Hej, jag är i nästan samma sits som dig. jag är ung och går tredje året på gymnasiet. fick nyss reda på att jag är gravid och är rädd för vad alla ska tycka och tänka, jag är ju tidigt i graviditeten nu så jag känner inte av några jobbiga symtom just nu men jag undrar några saker.


    Har redan gjort en abort tidigare och jag blev gravid igen med p piller. jag vill verkligen inge göra en abort till så jag undrar hur du kom fram till att behålla ditt barn och hur de har löst sig ekonomisk plus vad dina föräldrarna sa?
    är intresserad av att veta för vill inte känna mig ensam i det här


    Förlåt för sent svar! Trodde inte någon skulle kommentera på mitt inlägg. 


    Jag bor med barnets pappa och har övrigt bott själv sedan jag var 16 år, så familj är inte en faktor i mina beslut. Både han och jag jobbar (nu jobbar jag inte längre pga. graviditet) så på sådan sätt har vi klarat oss ekonomiskt. Jag har också tagit en abort för några år sedan och tyckte det var så hemskt att jag vill heller bli en "ung" mamma än att gå genom det där igen, det var väldigt traumatiskt för mig. 


    Så ja, så har det gått. Min mamma var lite överraskat men sa inget speciellt. Pappa har jag ingen kontakt med. 

Svar på tråden Studier under graviditet