• LindaRönning

    Orolig

    Jag och min sambo har försökt fått barn i 2 månader nu.
    Förra månaden fick jag typ alla symtom man kan ha (kändes det som enligt mig) innan BIM, vart tyvärr inget den gången,  mensen kom på självaste BIM dagen.

    Denna gång är jag mer fundersam, har inte haft några som helst symtom eller känt nånting efter ägglossning, i morse 2 dagar innan beräknad mens så kom en blödning typ som mens dock bara på pappret och en pytteliten blodklump, har inte fått nånting i bindan och har fortfarande lite blödningar på pappret. Har haft likt mensvärk och har det fortfarande
    Har inte  gjort något tidigt test denna gång utan tänkt vänta, men känns som det är över nu redan

    Vad tror ni, är det över även denna gång? 

  • Svar på tråden Orolig
  • GuldKvinnan

    Omöjligt att säga - vi försökte bli gravida ett helt år innan vi lyckades och ibland hade jag jättemycket symtom och ibland inte. Ta ett test så vet du ;)

  • Cookee

    Precis som ovan svarat är det omöjligt att säga något om hur det är för dig, det är bara ett test som kan säga om du är gravid eller inte.

    Men generellt sett kan blödning vara mens, vanlig mellanblödning/spotting, nidblödning (från när ägget fäster), ofarlig blödning i tidig graviditet eller ett tidigt missfall (dvs ägget har inte fäst ordentligt och man får mens runt den vanliga tiden). 


    Om du är orolig av dig, och vill få få bättre koll, så börja tempa med tex natural cycles i kombination med digitala ägglossningstest, om du inte redan gör det. Då vet du exakt när du haft ägglossning och när din mens ska komma. Ägglossningen varierar ju ofta med några dagar och man har ofta därför ofta inte bim när man tror, men tiden mellan ägglossning och bim är i princip alltid samma så vet du ägglossning så vet du när bim är. Då vet du om en blödning kan vara mens eller inte. 

    Det är helt normalt att det tar upp till ett år att bli gravid, så du har långt kvar innan du behöver bli orolig för något alls!


     


     

Svar på tråden Orolig