• Anonym (S)

    Har jag svikit mitt ex?

    Min och mitt ex relation tog nyligen slut efter tre år tillsammans. Under uppbrottet skedde lite märkliga saker jag funderar på hur jag ska hantera nu. Värt att nämna är att vi både då och nu bor på olika orter och därför fanns det ingen möjlighet att träffas och prata utan det skedde via FaceTime. 


     


    Mot slutet av relationen började jag fundera på om jag verkligen fick ut det jag önskade av förhållandet. Jag funderade några veckor på detta innan jag tog upp det med honom. 


    När jag tog upp hur jag kände vart han givetvis ledsen men verkade också hålla med och ha känt lite samma sak, jag trodde då att vi skulle enas om att det var slut. Kort efter så ändrade han sig och undrade om vi inte kunde lösa det ändå. Jag sa då att jag inte trodde det då jag funderat på detta ett litet tag och kände mig rätt säker på beslutet. 


     


    När jag hade sagt det så blev han fruktansvärt upprörd. Att jag funderat på om vår relation fungerar eller inte några veckor utan att berätta för honom var enligt honom ett svek och han kunde inte förstå hur jag kunde göra så mot honom. Vi pratade bara lite kort därefter där han uttryckte sitt missnöje med mig och sedan sa han att han skulle blocka mig överallt. Ganska mitt i samtalet la han på och blockerade mig överallt och har inte hört av sig sedan dess. 


     


     


    Eftersom han och jag bor på olika orter så kommer vi inte ses något kommande tiden, jag har inga saker hos honom eller några ärenden i hans stad heller, så det finns ingen anledning för mig att åka till honom. Vårt förhållande är slut, men det känns samtidigt så oavslutat, om ni förstår vad jag menar. Jag vet inte hur jag ska se på situationen. Är det jag som är ute och cyklar eller är det lite orimligt att reagera som han gjorde? Borde jag göra något mer för att få avslut eller ska jag bara lämna det här? 

  • Svar på tråden Har jag svikit mitt ex?
  • Anonym (Mimo)

    Lämna det som det är. Låt honom vara ledsen över ert uppbrott, du avslutade, han vill bli lämnad ifred och inte ha kontakt. Respektera det. Att du inte känner att det blev ett ordentligt avslut är något du får jobba på själv, han är inte skyldig att hjälpa dig igenom uppbrottet. Prata med vänner istället.

  • Anonym (Eh)

    Klart att det inte var något svek att du behövde betänketid! Känns rätt självklart att man måste fundera på saken ordentligt innan man river upp en relation.

  • Anonym (Erfaren_man)

    Han är ledsen och sårad. Det går över. Låt honom vara ifred. 
    Efter din beskrivning har du inte gjort något fel. 
    Så småningom kanske ni kan prata igen, men låt det i så fall vara på hans initiativ. 

Svar på tråden Har jag svikit mitt ex?