• Bellabull

    Konstiga "utslag" med blåmärken runt, någon som vet vad det är???



    Hej! Har fått dessa mystiska utslag från ingenstans och blir såklart väldigt orolig, någon som har en aning om vad det är för nåt?? 
  • Svar på tråden Konstiga "utslag" med blåmärken runt, någon som vet vad det är???
  • Anonym (V)

    Ser nästan ut som sår... Har du slagit i något utan att märka det själv? 

  • Anonym (Sök vård)

    Har du också ont? Tycker att du ska låta en läkare titta på det där för jag tänker att det kan vara blodproppar?

  • Anonym (Också)

    Jag har extremt många gånger fått liknande blåmärken främst på benen som dig TS, då har jag gjort illa mig och ibland oklart hur dom uppkommit.


    Har brist på järn, B12 och har väldigt dålig blodcirkulation i ben och fötter enligt läkaren. Ett tag var jag också jätte orolig men fick en förklaring till det iaf. 

  • Kirenaj68
    Bellabull skrev 2024-02-23 18:42:02 följande:
    Konstiga "utslag" med blåmärken runt, någon som vet vad det är???
    Hej! Har fått dessa mystiska utslag från ingenstans och blir såklart väldigt orolig, någon som har en aning om vad det är för nåt?? 
    Det kan vara någon slags stressutslag, men lite märkligt med blåmärket. Om du är säker på att du inte har slagit i något bör du få det kollat av läkare. Jag vill inte skrämma upp dig i onödan, men min granne fick ett liknande utslag på överarmen och blev efter några timmar så dålig att hon fick åka till akuten där det konstaterades blodförgiftning. 
  • Anonym (On point)
    Bellabull skrev 2024-02-23 18:42:02 följande:
    Konstiga "utslag" med blåmärken runt, någon som vet vad det är???
    Hej! Har fått dessa mystiska utslag från ingenstans och blir såklart väldigt orolig, någon som har en aning om vad det är för nåt?? 
    Tycker det ser ut som Rosfeber. Har du feber bör du ringa 1177. Om du inte har feber bör du ändå kontakta din vårdcentral om det inte blivit bättre under helgen
Svar på tråden Konstiga "utslag" med blåmärken runt, någon som vet vad det är???