Hej! Nu skriver jag igen. Varför är det så svårt för oss korta män att få långa kvinnor?
Tycker det är konstigt, år 2024 borde inte längden spela någon roll
Jag är kvinna och får nog anses lång, strax över 180 cm. Jag har inga problem med att män och kvinnor är kortare än mig (eller längre - har aldrig sett längden som något av vikt) men har däremot upplevt att kortare män mer sällan verkar ta initiativ eller vara mottagliga för mina inviter...Men har kanske inget med min längd att göra utan just dessa män kanske fann mig oattraktiv eller var ointresserade av annan orsak...
Tror snarare att det är så att om man själv har komplex över något så är det lätt att tro att alla avvisanden eller förmodade avvisanden beror på detta.
Hej en glad tjej, jag är 140 cm lång. Hon får gärna vara runt 180 cm lång. Jag vet att det är preferenser som styr kvinnor hårt. Tror att vi män är mer flexibla.
Hej en glad tjej, jag är 140 cm lång. Hon får gärna vara runt 180 cm lång. Jag vet att det är preferenser som styr kvinnor hårt. Tror att vi män är mer flexibla.
Men herregud, vad är detta? Tänkte jag när jag läste rubriken haha
Du får nog släppa det, och inse att det finns kvinnor som är långa, och som inte är intresserade av korta män. Och jag lovar dig, det har ingenting med dig som person att göra. Eller någon elak orsak bakom det. Jag är 180 cm lång. Som jag sa i någon liknande tråd innan. Kalla det ergonomiska skäl. Jag tycker dessutom, att det ser helt galet ut. Samma längd som mig, eller längre. Så jag är inte intresserade av korta killar. Har inte heller märkt att de varit intresserade av mig, som lång kvinna.
Majoriteten på båda sidorna vill inte dejta varandra. De flesta killar vill inte heller ha en tjej som är längre än dom själva. Det är ungefär som att säga att alla män endast måste dejta kvinnor med ljust hår, eller med ett visst utseende. Folk har olika smak, preferenser. Och i det flesta fall, är det inte för att dissa någon eller vara elak. Man kan inte tvinga fram attraktion.
Jag tror inte att människan är ett djur
Men ge dig. Du är ju själv ett levande exempel på varför. Du har sagt att du inte kan tänka dig en kort kvinna, hellre ingen. Så vad är det du inte förstår?
Jag rår inte för att jag är trögfattad.
De har väl en preferens precis som du.
Fler att välja på men fler av de alternativen är dåliga. Vi är rädda att hamna med nån som misshandlar oss, nån som trycker ner oss, nån som förminskar oss, nån som ser ner på kvinnor.
Dock tror vi länge att vi kan ändra på männen, rädda dem. Vi har även tidspress på oss gällande att skaffa barn, så tyvärr drar vi ner på våra krav och nöjer oss.
Män mer flexibla än kvinnor? Nej det tror jag inte.
TS - Att det är 2024 betyder inte att evolution får oss att välja vem som helst. Män kommer fortsätta att välja attraktiva kvinnor och kvinnor kommer fortsätta välja män som har preferenser som dom gillar.
Jag väljer inte en ful brud bara för att det är 2024
TS - Att det är 2024 betyder inte att evolution får oss att välja vem som helst. Män kommer fortsätta att välja attraktiva kvinnor och kvinnor kommer fortsätta välja män som har preferenser som dom gillar.
Jag väljer inte en ful brud bara för att det är 2024
Ok
Det enda rimliga är att införa ett längdkrav när man är i en relation. Mannen ska vara ungefär 10 cm längre än kvinnan. Då kommer långa män tvingas välja långa kvinnor och medellånga män välja medellånga kvinnor. Kvar blir det korta män och korta kvinnor som kan välja varandra.
Det enda rimliga är att införa ett längdkrav när man är i en relation. Mannen ska vara ungefär 10 cm längre än kvinnan. Då kommer långa män tvingas välja långa kvinnor och medellånga män välja medellånga kvinnor. Kvar blir det korta män och korta kvinnor som kan välja varandra.