• Anonym (Liten man)

Hej! Nu skriver jag igen. Varför är det så svårt för oss korta män att få långa kvinnor?

Tycker det är konstigt, år 2024 borde inte längden spela någon roll 

• Svar på tråden Hej! Nu skriver jag igen. Varför är det så svårt för oss korta män att få långa kvinnor?
  • Anonym (Liten man)
    Anonym (Långben) skrev 2024-02-24 09:39:54 följande:

Jag är kvinna och får nog anses lång, strax över 180 cm. Jag har inga problem med att män och kvinnor är kortare än mig (eller längre - har aldrig sett längden som något av vikt) men har däremot upplevt att kortare män mer sällan verkar ta initiativ eller vara mottagliga för mina inviter...Men har kanske inget med min längd att göra utan just dessa män kanske fann mig oattraktiv eller var ointresserade av annan orsak...

Tror snarare att det är så att om man själv har komplex över något så är det lätt att tro att alla avvisanden eller förmodade avvisanden beror på detta. 

Det är sant. En lång kvinna ses som en önskedröm. En invit från en lång kvinna känns overklig. Kan det verkligen stämma, att denna långa vackra varelse vill ha mig?
  • Anonym (Liten man)

Hej en glad tjej, jag är 140 cm lång. Hon får gärna vara runt 180 cm lång. Jag vet att det är preferenser som styr kvinnor hårt. Tror att vi män är mer flexibla. 

• Anonym (Du har svaret själv, du attraheras av vissa!)
    Anonym (Liten man) skrev 2024-02-24 10:59:54 följande:

Hej en glad tjej, jag är 140 cm lång. Hon får gärna vara runt 180 cm lång. Jag vet att det är preferenser som styr kvinnor hårt. Tror att vi män är mer flexibla. 

Men du svarar ju dig själv i varje tråd.
    Dvs du skriver att du attraheras av långa kvinnor och det är det du vill ha, du attraheras inte av korta kvinnor på samma sätt har du skrivit tidigare.
    Så du kan du väl förstå att det är samma sak för andra eller hur.
    Många kvinnor attraheras av lång män precis som du med kvinnor men det betyder inte alla kvinnor gör det, många är tillsammans med korta män, det ser
    du säkert när du tittar runt dig.
    Däremot är du väldigt kort med dina 140 cm och tyvärr attraherar inte det lika många kvinnor. Man attraheras av dom man gör men det betyder inte att man har åsikter om korta män eller väljer bort, man gör inget av det utan attraheras bara
    av andra. Precis som du själv attraheras av vissa kvinnor.
    Det är ju inget man bestämmer, jag och mina vänner attraheras ibland av samma män men ofta inte.
    Mina vänners män eller sambos är ofta mina vänner som jag tycker om även jag inte hade attraherats av dom på det sättet, mina vänner förmodar jag attraheras inte heller av min man även om dom är goda vänner.
    Det är ju inget man bestämmer som grupp vad man attraheras av utan det är personligt.

Men du har ju en flickvän, en lång kvinna, frågar du henne vad hon tror och vad svarar hon då?
  • Anonym (x2y)

Men herregud, vad är detta? Tänkte jag när jag läste rubriken haha
    Du får nog släppa det, och inse att det finns kvinnor som är långa, och som inte är intresserade av korta män. Och jag lovar dig, det har ingenting med dig som person att göra. Eller någon elak orsak bakom det. Jag är 180 cm lång. Som jag sa i någon liknande tråd innan. Kalla det ergonomiska skäl. Jag tycker dessutom, att det ser helt galet ut.  Samma längd som mig, eller längre. Så jag är inte intresserade av korta killar. Har inte heller märkt att de varit intresserade av mig, som lång kvinna.

Majoriteten på båda sidorna vill inte dejta varandra. De flesta killar vill inte heller ha en tjej som är längre än dom själva.  Det är ungefär som att säga att alla män endast måste dejta kvinnor med ljust hår, eller med ett visst utseende. Folk har olika smak, preferenser. Och i det flesta fall, är det inte för att dissa någon eller vara elak. Man kan inte tvinga fram attraktion.

• EnAnonumius
    Anonym (Liten man) skrev 2024-02-24 10:59:54 följande:

Du har fel, helt fel. Båda könen har preferenser och inget kön är "hårdare styrt av preferenser" än det andra. Eller att det ena könet skulle var mer flexibla än det andra.

Här är lite verklig fakta. Alla människor, oavsett kön har sina preferenser, och båda könen kompromissar med sina preferenser.

Lite mer fakta, är att det är ovanligt med riktigt långa kvinnor, och det är ovanligt med riktigt korta män.
    Det är vanligast att männen är längre och kvinnorna är de som är kortare. Det är så bland alla däggdjursarter (även människa är ett däggdjur faktiskt)..
    Dessutom så finns det faktiskt kvinnor som är gifta med kortväxta män också.

Men sluta att komma med falska påståenden, i framtiden, om att "preferenser styr kvinnor hårt". 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Liten man)

Jag tror inte att människan är ett djur

• nihka
    Anonym (Liten man) skrev 2024-02-23 20:23:13 följande:
    Hej! Nu skriver jag igen. Varför är det så svårt för oss korta män att få långa kvinnor?

Tycker det är konstigt, år 2024 borde inte längden spela någon roll 

Så du vill ha nåt du inte kan erbjuda själv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (H)

Men ge dig. Du är ju själv ett levande exempel på varför. Du har sagt att du inte kan tänka dig en kort kvinna, hellre ingen. Så vad är det du inte förstår?

• Core
    Anonym (Liten man) skrev 2024-02-23 22:15:08 följande:

Jag rår inte för att jag är trögfattad. 

140 cm lång och trögfattad, ett riktigt kap
  • Anonym (X)

De har väl en preferens precis som du.

• Anonym (Urban)
    EnAnonumius skrev 2024-02-24 13:37:43 följande:
    Du har fel, helt fel. Båda könen har preferenser och inget kön är "hårdare styrt av preferenser" än det andra. Eller att det ena könet skulle var mer flexibla än det andra.

Här är lite verklig fakta. Alla människor, oavsett kön har sina preferenser, och båda könen kompromissar med sina preferenser.

Lite mer fakta, är att det är ovanligt med riktigt långa kvinnor, och det är ovanligt med riktigt korta män.
    Det är vanligast att männen är längre och kvinnorna är de som är kortare. Det är så bland alla däggdjursarter (även människa är ett däggdjur faktiskt)..
    Dessutom så finns det faktiskt kvinnor som är gifta med kortväxta män också.

Men sluta att komma med falska påståenden, i framtiden, om att "preferenser styr kvinnor hårt". 
    Jag tror också män är mer flexibla. Kvinnor har ju oftast många fler att välja på. Därför är de också mindre flexibla.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Urban) skrev 2024-02-24 21:39:06 följande:
    Jag tror också män är mer flexibla. Kvinnor har ju oftast många fler att välja på. Därför är de också mindre flexibla.

Fler att välja på men fler av de alternativen är dåliga. Vi är rädda att hamna med nån som misshandlar oss, nån som trycker ner oss, nån som förminskar oss, nån som ser ner på kvinnor. 

Dock tror vi länge att vi kan ändra på männen, rädda dem. Vi har även tidspress på oss gällande att skaffa barn, så tyvärr drar vi ner på våra krav och nöjer oss.
    Män mer flexibla än kvinnor? Nej det tror jag inte.

• Anonym (Man)

TS - Att det är 2024 betyder inte att evolution får oss att välja vem som helst. Män kommer fortsätta att välja attraktiva kvinnor och kvinnor kommer fortsätta välja män som har preferenser som dom gillar.

Jag väljer inte en ful brud bara för att det är 2024

• Anonym (Yak)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-24 22:04:43 följande:

TS - Att det är 2024 betyder inte att evolution får oss att välja vem som helst. Män kommer fortsätta att välja attraktiva kvinnor och kvinnor kommer fortsätta välja män som har preferenser som dom gillar.

Jag väljer inte en ful brud bara för att det är 2024

2024! Hela havet stormar 
  • Anonym (Liten man)

Ok

• Anonym (Dude)

Det enda rimliga är att införa ett längdkrav när man är i en relation. Mannen ska vara ungefär 10 cm längre än kvinnan. Då kommer långa män tvingas välja långa kvinnor och medellånga män välja medellånga kvinnor. Kvar blir det korta män och korta kvinnor som kan välja varandra.

• Anonym (Nr 1)
    Anonym (Dude) skrev 2024-02-25 02:29:44 följande:

Det enda rimliga är att införa ett längdkrav när man är i en relation. Mannen ska vara ungefär 10 cm längre än kvinnan. Då kommer långa män tvingas välja långa kvinnor och medellånga män välja medellånga kvinnor. Kvar blir det korta män och korta kvinnor som kan välja varandra.

Det låter ju som en lösning för ts i fråga! Här har vi kanske löst hela situationen!
    Då återstår ju bara mina och Drakens problem.
  • Anonym (Lika barn leka bäst)
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-25 02:32:29 följande:
    Det låter ju som en lösning för ts i fråga! Här har vi kanske löst hela situationen!
    Då återstår ju bara mina och Drakens problem.
    Vad är dina och Drakens problem då? 
Svar på tråden Hej! Nu skriver jag igen. Varför är det så svårt för oss korta män att få långa kvinnor?