• Anonym (OroligAvMig)

    Värme skadligt efter ägglossning/befruktning?

    Hej alla! Jag hade ÄL för två dagar sedan och kan ha blivit gravid. Är jätteförkyld och kände mig sjuk och hade frossa, så jag la mig under täcket iklädd stickad dräkt och stickade strumpor. Vaknade helt varm och tempen visade 37,5. Nu undrar jag om detta är skadligt för ägget/celldelningen osv. om det blivit befruktat? Har läst att tidiga varma bad eller feber i tidig graviditet kan ge missbildningar/fosterskador. Detta måste väl vara jämförbart med det? Jag svettades ju inte men låg invirad i värme och var rödbrusig om kinderna då jag steg upp samt tempohöjning som gick ner efter en stund. Längtar efter en baby så mycket, och nu undrar jag om jag förstört chansen... :( Jag vet att jag kanske är löjligt orolig men vill försöka lindra min oro här ifall någon vet bättre. Tack <3 

  • Svar på tråden Värme skadligt efter ägglossning/befruktning?
  • Anonym (Lilly)

    Ingen fara.Så länge du äter bra,inte röker och ingen alkohol.

  • Anonym (Filbunken)

    Nejdå, du kan va lugn. Som jag förstått det är det mycket höga temperaturer, feber 40 + eller basta tills du svimmar, som kan vara skadliga. Om det räcker med att bli lite rödmosig under täcket för att sabba så skulle nog betydligt färre barn bli till:P hälsningar från en som svettas varje natt under täcket och ändå blev gravid

Svar på tråden Värme skadligt efter ägglossning/befruktning?