• KiwoKiwi

    Hjälp! Hur dölja cameltoe i bikini?

    Hej. Har någon tips på hur man kan dölja calmetoe i en bikini? 

    OBS!! Vill inte habnågra svar om att det är naturligt och man inte ska skämmas osv. Jag har bara verkligen ingen lust att min sambos pappa, mamma och lillebror ska se hur min springan på min fitta är formad genom bikinitrosorna när vi är på stranden tillsammans utomlands. 

    Jag vill endast ha tips på hur jag kan dölja den i min befintliga bikini. Finns det tillräckligt smala trosskydd eller något liknande som passar bikinis som går att bada i? Eller finns det annat skydd som kan dölja? Kan man sy fast något på insidan? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-28 08:32
    Snälla svara inte om ni inte har tips på hur jag kan göra med den bikini jag redan har. Den är rätt storlek och jätte fin.
    Enda problemet här att springan syns genom tyget för det är lite tunt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-28 09:42
    Seriöst?! Kan folk inte läsa?

    Jag frågar efter en lösning till den bikini jag redan har.
    Jag behöver inte veta varför det blir en cameltoe eftersom det inte är det jag undrar över..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-28 12:02
    Så himla tråkigt att folk alltid måste dömma och ifrågasätta istället för att vara tyst om dom inte har ett relevant svar på frågan :(

    Är det verkligen så svårt att tänka på den lätta att jag kanske har provat olika modeller och storlekar men ändå får samma problem? Nu har jag valt den som jag tycker är finast eftersom det inte verkar spelar någon roll. Jag hade inte det här problemet förut men pga mediciner har jag råkat gå ner i vikt och är på gränsen till underviktig. Och ja jag har testat olika bikinis efter viktnedgången.

  • Svar på tråden Hjälp! Hur dölja cameltoe i bikini?
  • Mortiscia80
    KiwoKiwi skrev 2024-02-27 23:31:53 följande:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-28 08:32
    Snälla svara inte om ni inte har tips på hur jag kan göra med den bikini jag redan har. Den är rätt storlek och jätte fin.
    Enda problemet här att springan syns genom tyget för det är lite tunt.


    Lättlöst! Rätt storlek och sluta använda genomskinligt tyg! Visa musen för hela befolkningen är ju inget jag själv skulle vilja iaf...
  • Fjäril kär
    KiwoKiwi skrev 2024-02-28 09:35:32 följande:
    Om du inte har några tips kan du väl låta bli att svara? 
    Jag frågar om en lösning till den bikini jag redan har nu. Jag vill inte ha svar om att det är fel storlek eller en dålig bikini eftersom det inte är det jag undrar över.
    Fast det är ju det som ÄR felet med din bikini. 

    Varför inte bara enkelt och smidigt köpa en bättre trosa i tjockare tyg? Vad är problemet?  
  • Medborgare
    KiwoKiwi skrev 2024-02-28 09:35:32 följande:
    Om du inte har några tips kan du väl låta bli att svara? 
    Jag frågar om en lösning till den bikini jag redan har nu. Jag vill inte ha svar om att det är fel storlek eller en dålig bikini eftersom det inte är det jag undrar över.
    Dålig är den ju eftersom den inte uppfyller dina krav. Verkar ju enklare att köpa en ny som inte är så tunn än att sy dit extra tyg, hur snyggt blir det egentligen?
  • KiwoKiwi
    Mortiscia80 skrev 2024-02-28 09:47:44 följande:
    Lättlöst! Rätt storlek och sluta använda genomskinligt tyg! Visa musen för hela befolkningen är ju inget jag själv skulle vilja iaf...
    Fjäril kär skrev 2024-02-28 10:13:28 följande:
    Fast det är ju det som ÄR felet med din bikini. 

    Varför inte bara enkelt och smidigt köpa en bättre trosa i tjockare tyg? Vad är problemet?  

    Medborgare skrev 2024-02-28 11:10:09 följande:
    Dålig är den ju eftersom den inte uppfyller dina krav. Verkar ju enklare att köpa en ny som inte är så tunn än att sy dit extra tyg, hur snyggt blir det egentligen?

    Snälla, om ni inte har någon idé eller lösning på min fråga kan ni väl bara låta bli att skriva istället för att dömma och ifrågasätta mig?
    Har ni ens tänkt på den lätta att jag kanske har provat olika modeller och storlekar men ändå får samma problem? Det verkar ju inte som det iaf. Nu har jag valt en som jag tycker är finast. Jag hade inte det här problemet förut men pga mediciner har jag råkat gå ner i vikt och är på gränsen till underviktig. 
  • callmepreggoornot
    KiwoKiwi skrev 2024-02-28 09:45:50 följande:
    Tack så mycket för tipset ^^
    äntligen någon som förstår min fråga.

    Sätter  man i foder i hela trosan eller räcker det att ha det i grenen? Jag är sämst på att sy och äger ingen symaskin men det kanske går att sy för hand? 

    Trodde du överdrev när jag läste alla tillägg i TS men man undrar snarare hur folk är funtade efter att ha läst tråden... Då trosorna ska sitta uppe och man är byggd på olika sätt kan jag utan problem förstå hur ditt problem kan uppkomma. Är väl samma personer som har för lite hjärnceller för att förstå att vissa har problem även med leggings ;)


    Tyvärr har jag inga lösningar men extra baddräktstyg borde kunna hjälpa. Lämna in till sömmerska/hitta någon som är bra på att sy för att få ett hållbart jobb.


     


    Annars skulle jag testa dubbla eller badshorts för badshorts är ju något som kan vara skönt även på stranden så slipper du oroa dig.

  • Fjäril kär
    KiwoKiwi skrev 2024-02-28 11:53:06 följande:
    Fjäril kär skrev 2024-02-28 10:13:28 följande:
    Fast det är ju det som ÄR felet med din bikini. 

    Varför inte bara enkelt och smidigt köpa en bättre trosa i tjockare tyg? Vad är problemet?  


    Snälla, om ni inte har någon idé eller lösning på min fråga kan ni väl bara låta bli att skriva istället för att dömma och ifrågasätta mig?
    Har ni ens tänkt på den lätta att jag kanske har provat olika modeller och storlekar men ändå får samma problem? Det verkar ju inte som det iaf. Nu har jag valt en som jag tycker är finast. Jag hade inte det här problemet förut men pga mediciner har jag råkat gå ner i vikt och är på gränsen till underviktig. 
    Du tycker inte att det hade varit information vi hade behövt veta? 
  • KiwoKiwi
    callmepreggoornot skrev 2024-02-28 12:13:20 följande:

    Trodde du överdrev när jag läste alla tillägg i TS men man undrar snarare hur folk är funtade efter att ha läst tråden... Då trosorna ska sitta uppe och man är byggd på olika sätt kan jag utan problem förstå hur ditt problem kan uppkomma. Är väl samma personer som har för lite hjärnceller för att förstå att vissa har problem även med leggings ;)


    Tyvärr har jag inga lösningar men extra baddräktstyg borde kunna hjälpa. Lämna in till sömmerska/hitta någon som är bra på att sy för att få ett hållbart jobb.


     


    Annars skulle jag testa dubbla eller badshorts för badshorts är ju något som kan vara skönt även på stranden så slipper du oroa dig.


    Eller hur! Jag förstår inte hur det kan vara så svårt för vissa.
    Jag själv har inte samma problem med leggings men jag har full förståellse att andra kan ha det. 

    Tänkte inte på att man kan lämna in till sömmerka så det ska jag kolla upp. Tack för tipset :)
    Jag har hittat lite andra tips med typ siliconinlägg/cameltoe cover som man lägger innanför trosan men är osäker på hur det verkligen funkar så hade hoppats på att någon som provat kunde lämna input.
    Det måste ju finnas smarta lösningar utan att man ska behöva offra sin stil. 

    Jag har en sarong som jag kan ha men vill ju kunna vara utan för att få färg. Av samma anledning vill jag inte ha badshorts :) 
  • KiwoKiwi
    Fjäril kär skrev 2024-02-28 12:23:44 följande:
    Du tycker inte att det hade varit information vi hade behövt veta? 
    Varför? Min fråga är ju fortfarande exakt samma?
    Måste man skriva en hel text med bakgrundsinformation och förklaringar för att vara berättigad att få seriösa svar istället för att för bli dömd och ifrågasatt? 
    KiwoKiwi skrev 2024-02-27 23:31:53 följande:
    Hjälp! Hur dölja cameltoe i bikini?

    Hej. Har någon tips på hur man kan dölja calmetoe i en bikini? 

    OBS!! Vill inte habnågra svar om att det är naturligt och man inte ska skämmas osv. Jag har bara verkligen ingen lust att min sambos pappa, mamma och lillebror ska se hur min springan på min fitta är formad genom bikinitrosorna när vi är på stranden tillsammans utomlands. 

    Jag vill endast ha tips på hur jag kan dölja den i min befintliga bikini. Finns det tillräckligt smala trosskydd eller något liknande som passar bikinis som går att bada i? Eller finns det annat skydd som kan dölja? Kan man sy fast något på insidan? 


  • KiwoKiwi
    myamone skrev 2024-02-28 13:27:51 följande:

    Temu  har skydd 


    Tack! Vet du om det är något som fungerar? 
  • blomman 2

    Jag tror att en stringtrosa skulle kunna råda bot på ditt problem,alltså ha den under bikinin.
    Jag skulle testa och då kanske med en tunnare variant.
    Sloggy har bra välsittande stringtrosor.
    Lycka till🍀

  • GGN
    KiwoKiwi skrev 2024-02-28 09:45:50 följande:
    Tack så mycket för tipset ^^
    äntligen någon som förstår min fråga.

    Sätter  man i foder i hela trosan eller räcker det att ha det i grenen? Jag är sämst på att sy och äger ingen symaskin men det kanske går att sy för hand? 
    Finns det inget tyg man kan klistra på? Se upp så det inte släpper i vatten bara...
  • Kvittning

    Jag tror att det bästa sättet är att raka så att man "längst fram, längst ned i mitten" har lite lagom utväxt som gör att det blir mer en slät linje som tyget ligger emot istället för att följa blygdläpparnas konturer. 

  • KiwoKiwi
    blomman 2 skrev 2024-02-28 20:59:54 följande:

    Jag tror att en stringtrosa skulle kunna råda bot på ditt problem,alltså ha den under bikinin.
    Jag skulle testa och då kanske med en tunnare variant.
    Sloggy har bra välsittande stringtrosor.
    Lycka till🍀


    Tack snälla för tipset :) ska testa! 
  • KiwoKiwi
    Kvittning skrev 2024-02-29 21:39:34 följande:

    Jag tror att det bästa sättet är att raka så att man "längst fram, längst ned i mitten" har lite lagom utväxt som gör att det blir mer en slät linje som tyget ligger emot istället för att följa blygdläpparnas konturer. 


    Tack så mycket för tipset! :) det låter ju som att det borde funka. 
Svar på tråden Hjälp! Hur dölja cameltoe i bikini?