• Missrai

    5,5 mån vaknar 1 gång/tim…

    Min bebis sover sedan ca 10 dagar tillbaka i 1-timmarsintervaller på natten. Sov tidigare ca 4 tim i stöten nattetid och vaknade Bara snabbt för mat, sov då ca 21-08:30. Började sova sämre vid 3,5 mån (4 month sleep regression?) blev lite bättre och började då även kunna läggas lite tidigare, somnar nu ca 19:30. Men nu, vaknar och skriker efter bröstet efter en timme! Somnar om efter 10-15 min amning men sen samma sak igen tills hon vaknar ?på riktigt? vid ca 06:30-07?

    Tycker vi har bra rutiner, sover på dagen tre gånger (09-10:30, 12-13:30 och 16-17) ger en liten portion gröt vid 17:30 (BVC-sköterskans tips), blöjbyte/tvätt och smörj vid 18:30 och sedan säng / släckt och amma till sömns vid 19. Helammar och försöker ge mycket mat under dagen. Är glad och somnar lätt när hon ?ska?. Samsover i vår säng - kan det vara det, att hon börjat ?störas? av oss?

    Någon som har liknande erfarenhete? håller på stt bli galen!

  • Svar på tråden 5,5 mån vaknar 1 gång/tim…
  • Yuppyupp

    Det låter som en period bara :) bebisar har tusen perioder hela tiden och den ena avlöser den andra. Man hinner knappt påbörja en ny rutin innan de har skiftat igen. Håll i och håll ut. Det vänder :)

  • APerss

    Låter som någon skriver som en period, tyvärr kommer de lite då och då. bedömt kommer det reda upp sig av sig själv. Det är dock inte för tidigt att låta ert barn sova själv för precis som du skriver så kan det mycket väl vara så att ni stör varandra i sängen.
    jag laddade hem en pdf med tips från en svensk sida som tar upp allt från hur dagen bör utformas till hur man får barnet att sova själv. Det jag framför allt tar med mig då vi fick vår son att sova själv i eget rum (redan från 3 mån) är att standardisera rutiner, alltid trösta och minimera fysisk kontakt gradvis under natten. Det funkade för oss!

Svar på tråden 5,5 mån vaknar 1 gång/tim…