• Hobgoblin

    Viken är din "hatreklam" på TV?

    Många reklamfilmer är klart usla. Vilken har du svårast för?
    Jag har ett antal men nu har helt klart elektronikkedjan Power börjat segla upp i toppen. Ica känns bara som om alla har tröttnat, ÖB är också under all kritik.
    Verkar som om reklammakarna utgår från att vi konsumenter är dumma i huvudet.

  • Svar på tråden Viken är din "hatreklam" på TV?
  • LinusPåLinjen85

    Radioreklam. Den är oftast så otroligt dampig med hundra olika ljud och prat i högt tempo som låter så taggade att man gissar på amfetamin eller 300 koppar kaffe.

  • Xenia

    Det är väldigt tröttsamt att höra samma reklam för hundrade gången.

    Men det är väl effektivt, annars skulle de inte köra reklamen. Och det är priset vi får betala för att se programmen i reklamkanalerna.

    Fast även SVT kör ju reklam, dvs reklam/info för kommande program och SVT Play.

    Allra tröttast är jag på  stenskottsreklamen, de har ju hållit på i evighet. Och när man inte har någon bil så...

  • Fjäril kär

    Hotels.com och den fruktansvärda franska låten ....Skrikandes

    Den vansinniga reklamen med Kalle Moreus.. allra helst när dom är på nån yogakurs och Björn Gustafsson inte kan hålla tyst om bolån...Skrikandes

  • Auditanne

    All reklam faktiskt då den är oombedd alla gånger.

    Jag vill ju kolla på ett program och inte bli avbruten stup i kvarten av tröttsam reklam som vill pracka på mig produkter vilka jag ändå inte tänker köpa.

  • Hobgoblin
    Fjäril kär skrev 2024-03-01 22:25:10 följande:

    Hotels.com och den fruktansvärda franska låten ....Skrikandes

    Den vansinniga reklamen med Kalle Moreus.. allra helst när dom är på nån yogakurs och Björn Gustafsson inte kan hålla tyst om bolån...Skrikandes


    SBAB har ju ok villkor men - är också en av mina absoluta hat-reklamer så ... mina pengar får de ju INTE!
  • blomman 2

    Vilken reklam?
    jag byter kanal, tar fram mobilen eller gör något annat varje gång det blir reklam.
    Jag verkligen avskyr reklamen!! 


    Det värsta är när det blir reklampaus efter reklampaus mitt i något och du inser att programmet i sin helhet är i 20 minuter under den 1 timmes programtid för programmet.
    SUCK.

  • Xenia
    Fjäril kär skrev 2024-03-01 22:25:10 följande:

    Hotels.com och den fruktansvärda franska låten ....Skrikandes

    Den vansinniga reklamen med Kalle Moreus.. allra helst när dom är på nån yogakurs och Björn Gustafsson inte kan hålla tyst om bolån...Skrikandes


    Den franska låter är ju det bästa med den reklamen!

    Men en som irriterar mig är den där med kvinnan som är på en restaurang och bara vill ha bröd och "smakrik, vällagrad" ost. Vem fasen går på restaurang bara för att äta en ostsmörgås? Då kan man lika gärna stanna hemma och äta "smakrik, vällagrad" ost.

    Fast kanske är det avsiktligt, att man ska bli så irriterad att man kommer ihåg ostens namn och väljer den  i butiken nästa gång.
Svar på tråden Viken är din "hatreklam" på TV?